Hoelang kan je aardbeien bewaren?

Ik heb vorige week op de markt een doosje aardbeien gekocht. Heb deze gelijk in de koelkast gezet. Deze zien er nog hartstikke goed uit en smaken ook nog goed... maar hoelang kan je ze nou eigenlijk bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las...: " hoe lang kun je aambeien bewaren... " ahum :-) whahahahaha

Het beste antwoord

Het beste gewoon een koele plaats.
Maar dat heeft niet iedereen.
Een aardbei is een product dat opgroeit bij een temperatuur van 20 graden ongeveer.
Zet je deze in de koelkast ,dan schrikken ze.
De smaak is het beste bij een gewone dag temperatuur.
Maar als er geen andere oplossing is gewoon de koelkast.
En je kunt zelf wel zien aan de toestand van de aardbei of deze nog goed is of niet.
Maar als ze mooi rood en gaaf zijn,kun je ze het beste opeten,op de lange termijn gaan ze verschrompelen,omdat ze vocht verliezen.
Nooit langer dan een dag of 3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verse aardbeien kan je het beste uitgespreid bewaren. Op een koele plaats 1-2 dagen; in de koelkast 3 dagen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 12 tot 15 graden, 1 dag en bij 4 tot 7 graden max 3 dagen. Aarbeien blijven langer goed wanneer het kroontje en het steeltje niet verwijderd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er wel vanaf hoe lang ze al in de winkel hebben gelegen!
Na de pluk zijn gezonde, stevige aardbeien ( dus geen overrijpe en zonder kneuzingen of aanvreetplekken) op een donkere , koele plaats nog ongeveer 3 dagen te bewaren. Als ze verspreid bewaard worden (niet op of tegen elkaar) 4 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet langer dan een paar dagen (in de koelkast) normaal gesproken.
Het is afhankelijk van hoe rijp ze zijn toen je ze kocht.. Bewaar je ze in de diepvries dan blijven ze heel lang goed, maar de structuur wordt dan zo aangetast dat ze niet meer mooi en stevig zijn en beter zijn door er een jam van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrij voor de hand liggend antwoord: Tot ze er niet meer goed uit zien (schimmel, slap) en niet meer lekker ruiken. Maar hoe eerder je ze eet hoe meer voedingsstoffen er nog in zitten.
Veel producten die men eet zijn al minimaal een week oud voordat ze bij je thuis liggen.
Het hangt er dus ook vanaf hoe oud ze al zijn, als je ze koopt. Hollandse aardbeien zullen verser zijn dan Spaanse.
Volgens mij kun je ze over het algemeen 2 a 3 dagen in de koelkast bewaren, maar als ze echt vers zijn, gerust een week.
Kijk ook eens naar de film Food Matters.
Trailer op www.foodmatters.tv