Over het algemeen is vlees wel een vast onderdeel van Portugees eten, maar als je het vriendelijk vraagt, kan er meestal wel wat geregeld worden. En als je zelf kookt, heb je natuurlijk alles in de hand, aan vegavriendelijke ingrediënten kun je wel komen.

Ik heb geen lijstje van gerechten, maar wel een lijstje van vegetarische restaurants in Portugal! In die restaurants zit je dus sowieso goed. Bekijk voor je naar andere restaurants gaat even de zinnetjes die eronder staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je naar de Algarve gaat, zul je weinig vegetarische restaurants tegenkomen, in veel restaurants kun je wel een vegetarische maaltijd krijgen, maar ik heb daar over het algemeen geen hoge pet van op, uitzonderingen daargelaten. Het overgrote deel van de Portugezen eet vlees of vis. Als je een vegetarisch maaltijd vraagt, zul je vaak een omelette met salade en frites krijgen, of een saladeschotel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de volgende link?http://www.restauranteterra.pt/Languages/Nederlands.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vlees en vegetaries eten is allebei 50%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik er pakweg 12 jaar geleden was, viel het niet mee om daar producten te vinden die vlees vervangen. ( In Nederland zijn we daarbij vergeleken enorm verwend)!
Als je wel vis eet, zit je er goed, want dat is er te kust en te keur.
Op dit moment zijn er ( vegetarische) kinderen van me , ik ben heel benieuwd of het inmiddels wat beter is geworden, want zij lusten geen vis en houden ook niet van eieren.
Helaas spoort het tijdstip van je vraag niet helemaal met hun terugkomst, anders zou ik je het laatste nieuws hieromtrent kunnen bezorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze eigen ervaring in Portugal is dat het niet makkelijk is om in een restaurant vegetarisch eten te krijgen, dan wordt het vaak een omelet, en dan moet je nog uitkijken! Maar als je zelf kunt koken, kun je je te buiten gaan aan veel groenten, fruit, in het seizoen verse peulvruchten en dergelijke, verkrijgbaar op de markt. Prima kazen ook, wel met stremsel.
Een woordenlijst kun je vinden in: De vegetariër op reis, complete gids voor lekker eten in Europa en de landen rond de Middellandse Zee, door Andrew Sanger.
Eu sou vegetariano - ik ben vegetariër.