wat zijn de gemiddelde afmetingen van een bloemkool?

We moeten een bakje maken, graag maken we deze voor een bloemkool. Helaas kunnen we op het internet geen standaard afmetingen van een bloemkool vinden. Is er iemand hier die een ruwe schatting kan maken, of iemand die bloemkolen in de winkel wil gaan meten voor ons.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
Erna55
6 jaar geleden
Ga naar de supermarkt en meet de bloemkolen op.
paulus811
6 jaar geleden
En aan een gemiddelde heb je niet veel, jouw bloemkool kan wel eens groter worden dan de gemiddelde maat en dan is je bakje te klein. Waarom zoveel moeite en niet gewoon een ruim bakje nemen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een gemiddelde maat met of zonder stronk.
Gaat het om een bloemkool van de herfstteelt, de vrijsterteelt, weeuwenteelt, winterteelt of zomerteelt?
tinus1969
6 jaar geleden
@MaxPietersen, waarom ga je niet zelf naar de supermarkt om bloemkolen te meten? Kan tot 9 uur vanavond...
Amadea
6 jaar geleden
Er is een simpeler methode: kijk naar de antwoorden die al lang op Goeie Vraag staan. Zie https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/75292/groot-bloemkolen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea, Een beetje flauw. Zo simpel is die methode niet voor nieuwkomers op GoeieVraag en het antwoord is van zeven! jaar geleden en misschien wel fout.
Er is de afgelopen zeven jaar in de groente- en tuinbouw wel het een en ander veranderd. Kijk maar naar de maat die vijfmeter in zijn moestuin(tje?) kweekt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De kolen in het filmpje zijn bovengemiddeld en voldoen niet meer aan de Euro-richtlijn maximale doorsnede/omvang Hollandse bloemkool.
https://www.youtube.com/watch?v=ChU4gAS3NcE

Het beste antwoord

De omtrek van de bloemkool in mijn koelkast is 43 centimeter. Alleen het witte gedeelte dus zonder stronk en bladeren. Dat is een normale bloemkool, er zijn soms zeker grotere.
Ik de winter zie je kas bloemkooltjes die veel kleiner zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier een van 42 cm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor de moeite! Heeft ons superveel geholpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!