in welke winkel kan je vegetarische kaas kopen?

kaas zonder dierlijk stremsel

Toegevoegd na 33 minuten:
woon in amsterdam noord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke omgeving woon jezelf? Dan kunnen de reaguurders je het exacte adres geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet vanwegen het leed maar omdat ik t gewoon ranzig vind om een vloeistof uit een dier zn maag te eten

Het beste antwoord

Zoals al gezegd hebben biologische winkels/natuurvoedingswinkels veel vegetarische kaas. Maar ook de AH en Jumbo hebben vegetarische kaas (voor de duidelijkheid: sómmige van hun kazen zijn dus vegetarisch, niet alle). Zie mijn bron voor een overzicht met vegetarische kazen en hun verkooppunten.
De tweede bron is een topic over vegetarische kaas, op een vegetarisch forum; daar staan mogelijk nog meer vegetarische kazen of handige informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier kan dat bij de natuurwinkel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar is hier :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de plaats waar anneliez woont, duh.... :P
anneliez
12 jaar geleden
Roosendaal ;)
maar ik denk dat je hem bij elke goede natuur/reformwinkel wel kunt kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tomaat hoe kan jij zien dat ze uit Rozendaal komt?
Er staat mij iets bij dat je uit omgeving Amsterdam kwam toch? Hier heb je een lijst van Natuurwinkels in Noord-Holland: http://www.natuurwinkel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=44&Itemid=50

Alleen in Amsterdam zijn er al 10 ;-) Bij die in Bergen hebben ze het elk geval, dat weet ik zeker, dus ik denk in hun andere filialen ook wel.

Mocht ik er nou helemaal naast zitten en je komt niet uit Noord-Holland dan moet je hier even de goede provincie aanklikken: http://www.natuurwinkel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=48:titel-landkaart&catid=18:algemeen&Itemid=46
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o hoe weet je dat ik in amsterdam woon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet alles, daarom zit ik op GV...
Nee hoor ;-) ik wist niet dat je IN amsterdam woont, alleen dat je elke dag langs A'dam centraal fietste en het leek me niet dat je vanuit Maastricht daarheen fietst elke dag :P En dat wist ik weer omdat je ooit een vraag stelde over leren piano spelen en ik toen de silent piano in de centrale bibliotheek aanraadde... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En af en toe bezoek je Artis (toch)??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op hoor wow, alles wordt bijgehouden :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik merk't xD
Bij ons (in zandvoort!) gewoon bij de kaaswinkel, denk dat iedere kaaswinkel het wel verkoopt. Of anders eventueel op de markt, in Amsterdam-noord! Bye
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen zin hebt in al te veel gezoek naar winkels die vegetarische kaas verkopen, kun je ook gewoon in de supermarkt zo nu en dan een netje babybels kopen. Omgerekend valt de prijs nog best mee: ongeveer 80 a 90 cent per ons. Gegarandeerd zonder dierlijk stremsel.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind ze heel erg lekker. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen dierlijk gestremde kaas wil eten vanwege het dierenleed, kun je beter helemaal geen kaas eten die van koemelk gemaakt is. zie www.hardwerkendemoeders.nl
Er bestaat ook plantaardige kaas, die is ook te vekrijgen bij natuurvoedingszaken en webwinkels als www.veggiedeli.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet om t dierenleed omdat ik t geween een vies idee vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In melk, waar de kaas van is gemaakt, zit gesteriliseerde pus, vanwege de uieronstekingen die koeien krijgen van het continue leegmelken. Dat vind je geen vies idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is juist de reden dat ik geen kaas wil eten. niet vanwegen het leed. omdat ik het vies vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je zegt op zoek te zijn naar vegetarische kaas, dus je wilt wel kaas eten, met koemelk met pus erin. Of ben je idd op zoek naar plantaardige kaas, zonder koemelk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEEEEE! DAT IS JUIST WAT IK'M NIET WIL!