Gaat het om zomerbieten of winterbieten? Zomerbieten zijn korter houdbaar dan winterbieten.
Het loof kun je het beste van de bieten afdraaien (bij knippen "bloedt" de biet langer).
In de groentela van je koelkast zouden ze ongeveer een maand houdbaar zijn, let op dat de biet niet zacht wordt of gaat rimpelen, dan is hij niet lekker meer.
Je kunt de bieten in een doos/kistje met (vochtig) zand stoppen (ze mogen elkaar dan niet raken)
zo komen ze de winter door. Het doosje/kistje moet dan wel vorstvrij blijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bewaren
Zomerbieten met loof zijn in de koelkast ongeveer een week houdbaar. Zonder loof is dat zo’n 3 dagen.

Winterbieten kun je meerdere weken op een koele plaats (12-15°C) bewaren. Gekookte bieten zijn 2 dagen in de koelkast houdbaar of tot 12 maanden in de diepvries (minimaal -18°C). Verse bieten kun je na 2-3 minuten blancheren ook tot 12 maanden invriezen.