Zijn zaden, pitten en noten geschikt voor in de slowjuicer?

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een slowjuicer. Nou vraag ik me af of deze ook geschikt is voor het kleinere (hardere) spul? Heeft het uberhaupt wel zin om bovenstaande producten in de slowjuicer te persen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K
Amadea
7 jaar geleden
Nee. Hoe wil jij daar sap van maken dan? Alleen met een speciale pers kan je er olie uit persen.
Castle
7 jaar geleden
Je kan die beter zelf klein maken en daarna toevoegen. Anders heb je meer kans dat je juicer kapot gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dat klein maken? Met een blender of staafmixer?

Antwoorden (3)

Nee dat zijn ze niet! als je ze er 1 keer in doet kan het niet heel veel kwaad maar na een paar keer kun je weer een nieuwe kopen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Denk dat de betere apparaten er wel geschikt voor zijn maar informeer je van tevoren goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt er net aan wat voor pitten je bedoelt....de harde kern van kersen, pruimen of abrikozen kunnen de zeef beschadigen en die kan je beter verwijderen. Dit geldt voor alle harde pitten die zeer doen als je erop bijt of ze kauwt. De pitjes van appels, sinaasappels of citrusvruchten kunnen meestal zonder probleem mee in de juicer.
Het is ook beter om de pitten of zaden van de galiameloen of de papaya er voor het grootste deel met een lepel uit te scheppen, als je deze vruchten wilt persen.

Wil je bessen of druiven persen, doe het dan met beleid....sommige pitjes zorgen voor een wat bittere bijsmaak en ook de pitresten hiervan kunnen zich in de zeef ophopen. Kijk dus wel of hij goed blijft doorlopen. Is dit niet het geval, maak dan eerst de zeef schoon van pitten voor je verder gaat. Meestal gaat het echter goed bij 1 pond tot 1 kg.bessen of druiven. Er zijn echter ook pitloze druiven en die zijn ook een goede optie.

Granen en noten zijn ook mogelijk, mits je ze eerst zo'n 6 uur in de week hebt gelegd of gekookt voor je ze met wat water in de juicer doet. Doe je ze hard, ongekookt of ongeweekt in de juicer, dan is dit een garantie dat de zeef kapot gaat!

Zo kan je met geweekte sojabonen en water zelf sojamelk maken en hetzelfde geldt ook voor amandelen (amandelmelk) of andere noten.

Toegevoegd na 29 minuten:
Reken er wel op dat dit uiteraard alleen geldt voor een goede slowjuicer ....alle waar naar zijn geld ;-) De allergoedkoopste exemplaren kunnen minder aan en gaan eerder kapot of zijn lastig schoon te maken. Maak eens een vergelijking tussen de verschillende soorten en geef dus liever wat meer uit. Je hebt zelfs soorten die ook notenpasta's kunnen maken.