Zijn cheeseburgers uit vegetarische afdelingen van gewone supermarkten echt vegetarisch?

Kaas bestaat o.m. uit stremsel. Dat stremsel bestaat uit spul afkomstig van geslacht vee. Er bestaat ook vegetarische kaas. Dat bestaat uit plantaardig stremsel. Maar burgers bestaande uit kaas, welke burgers in de bekende supermarkten als Albert Heijn en Jumbo in vegetarische schappen liggen, bestaan die echt uit vegetarische kaas?

Antwoorden (2)

Bij Albert Heijn wordt de Vega kaasburger van Tivall verkocht. En ja, die is echt vegetarisch. Gemaakt op basis van soja- en tarwe-eiwit en vegetarische kaas. Er is vege­ta­risch strem­sel gebruikt om die romige Goudse kaas te maken.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je schrijft die is echt vegetarisch, staat ook in de info, echter als je kijkt bij de productinfo, staat dat er onder andere toch ei, melk eiwit en melk inzit. Dus toch gebruik van dierlijk materiaal. En is er voor het de productie van oa de soja, tarwe en zonnebloem productie wel of geen gebruik van dierlijke mest gemaakt?
corzijlstra
8 jaar geleden
Het gaat er om, of er stoffen inzitten afkomstig van geslachte dieren.
Amadea
8 jaar geleden
Vegetarisch is wat anders dan veganistisch, Theo15. Alleen veganisten willen niets dierlijks gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
corzijlstra Amadea
dank voor info
Erna55
8 jaar geleden
Per definitie eet een vegetariër geen producten van gedode dieren, dus geen vlees, geen vis, en ook geen producten zoals gelatine (van huid of beenderen) en kaas (met kalfsstremsel). Veel vegetariërs letten echter minder op vegetarische instinkers zoals gelatine en kaas.
Mensen die geen vlees, maar wel vis eten, worden soms pescotariër of semi-vegetariërs genoemd. Mensen die gevogelte eten noemen zich ook soms vegetariër, maar de correcte term hiervooor is pollotariër.
Mensen die geen vlees, vis en dierlijke producten (zoals zuivel, eieren en honing) eten en ook geen dierlijke producten, zoals leer en wol, gebruiken zijn "veganisten". Met "vegetariër" bedoelt men dus doorgaans "lacto-ovo-vegetariër", wat wil zeggen dat die persoon geen vlees of vis eet, maar wel zuivel en eieren. Een minderheid is lacto-vegetariër (wel melk, geen eieren) of ovo-vegetariër (geen melk, wel eieren). - See more at: http://www.vegetariers.nl/bewust/veelgestelde-vragen/wat-is-het-verschil-tussen-een-vegetarier-en-een-veganist#sthash.negWWqTm.dpuf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom steeds dode dieren of geslachte dieren noemen?
In o.a. Azië worden sommige dieren levend gegeten. Is dat dan geen probleem?
Ik kijk eigenlijk altijd op de achterkant van het pakje. Als er 'stremsel' staat, neem ik het niet.
Als er specifiek 'vegetarisch stremsel' staat, dan wel :)