Mascarpone met boerenjongens mengen.. heerlijk maar echte een caloriebom! Troostvoedsel dus ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tiramisu onder andere.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Tiramisu#Recept_amandellikeur_amaretto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tiramisu

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiramisu

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nagerechten/tiramisu-1081.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder een bron met een aantal gerechten die je kunt maken met mascarpone. Er staan een aantal sauzen en desserts bij maar ook dingen zoals avocado mousse. Bij de gerechten met vlees of vis kun je desbetreffende ingredienten er ook uitlaten of met iets anders vervangen zodat het toch vegetarisch is.

Veel plezier met koken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bak wel eens opgeklopt eiwit in de oven en maak daar kleine schaaltjes van.

De mascarpone meng ik met lekker veel frambozen, liefst vers, maar ingevroren mag ook. Beetje suiker erbij en een beetje vanille.

Mascarpone mengsel op de eiwitjes en genieten maar.

Zijn wel erg veeeeeel calorietjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mango-mascarpone dessert

Ingrediënten voor 4 personen
1 rijpe mango
4 eetlepels abrikozenjam
1 eetlepel citroensap
2 eetlepels abrikozenlikeur (niet noodzakelijk maar wel lekker)
2 zakjes vanillesuiker
250 gram mascarpone
1 klein bekertje magere jogurt
3 eetlepels Disaronno amaretto
cantuccini of amarettikoekjes naar smaak

Voorbereiding
Schil de mango en snij deze in kleine stukjes.
Snij eventuele stukjes abrikoos uit de jam in kleine stukjes.
Mango, abrikozenjam, citroensap en eventueel abrikozenlikeur door elkaar roeren.
Mascarpone, vanillesuiker, jogurt en 2 eetlepels amaretto door elkaar roeren.

Bereidingswijze
Breek wat amarettikoekjes of cantuccino in kleine stukjes en verdeel deze over de bodem van de glazen (niet teveel!). Besprenkel met wat amaretto.
Verdeel de helft van de mascarpone over de glazen.
Verdeel hierover de helft van de mangomassa. Dan weer mascarpone en als laatste de rest van de mango.
Afgedekt plm. 2 uur koud wegzetten.

Serveertips
Kort voor het serveren betrooien met fijngehakte cantuccino of amarettikoekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier mijn lievelings pastarecept: Penne met geroosterde groenten en pesto-mascarponesaus

Niet bepaald een light-recept maar wel heel erg lekker!

1 courgette
1 aubergine
1 rode paprika
1 rode ui
bakje cherry-trostomaatjes
bakje basilicum
400 g penne
bakje mascarpone
potje rode pesto
pijnboompitjes
olijfolie
1 el Italiaanse kruiden

Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.

Snijd de courgette, aubergine, rode ui en paprika in grove stukken en leg ze op een ingevette bakplaat. Bestrooi ze met zout en peper en Italiaanse kruiden en druppel er nog wat olijfolie op. Zet de bakplaat in het midden van de oven en bak de groenten ca. 30 minuten. Af en toe even omscheppen.

Halveer de tomaatjes en schep ze door de groenten op de bakplaat. Laat nog ca. 10 minuten meebakken.

Kook ondertussen in een andere pan de pasta beetgaar en bewaar bij het afgieten een paar eetlepels van het kookvocht. Doe de mascarpone in een kom en roer hier de pesto en het kookvocht door.

Meng het mascarponemengsel met de groenten door de pasta en schep er dan de pijnboompitjes en de reepjes basilicum voorzichtig doorheen.

Bestrooi eventueel nog met geraspte (Parmezaanse) kaas.