Wat is een leuk ontbijt voor een vegetarisch bruidspaar?

ontbijd bruidspaar vegetarisch

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze mogen natuurlijk ook niet aan elkaar knabbelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef 1 reden waarom niet!
Als ze mij maar laten gaan ha,ha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze vegetarisch zijn, is hun lijf dat misschien ook wel.

Het beste antwoord

Vegetarisch champagne ontbijt.
Met uiteraard champagne
Koffie of thee
Vers geperst sinaasappelsap
Beschuitjes met verse aardbeien
Diverse soorten luxe broodjes en/of krentenbollen
croissantjes
roomboter
gekookte eieren
Hagelslag
Kaas (voor vegetariërs)

Uiteraard kun je ook nog zaken als yoghurt, muesli etc. toevoegen.

Maar ook de aankleding is heel belangrijk: Mooi servies, bloemen, versieringen in de vorm van hartjes, klavertje vier etc. en bediening in stijl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier wat links met recepten:
http://www.urbanwasted.com/recepten/brunch.php
http://www.smulweb.nl/769926/koken/recept/Huishoudmusli-vegetarisch-ontbijt
http://vegetarische-recepten.isis-veganisme.nl/rawfood-breakfast.htm

Je kunt denken aan een lekkere fruitsalade, yoghurt, pistoletjes met ananas en gesmolten kaas etc, vers gemaakte muesli.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas, yoghurt? Dat zijn dierlijke produkten. Lijkt mij in deze dan ook niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vegatarier eet gewoon dierlijke producten, veganisten niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus geen gewone kaas, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een + hoor want de site's zijn leuk!
Daar kan je hetzelfde voor nemen als voor een niet-vegetariërs bruidspaar, zolang je maar geen spek in de pan gooit voor bij de scrambled eggs!

Wel een paar pointers:
- Niet alle kaas is vegetarisch. Wel is er steeds meer vegetarische kaas te krijgen. In de natuurvoedingswinkel kun je erom vragen, en bij beter gesorteerde supermarkten kun je het zien op de verpakking. Kaas is alleen zeker vegetarisch als er in de ingrediëntenlijst duidelijk staat dat er *vegetarisch* stremsel in zit.

- Jam (voor op die croissantjes) is vaak niet vegetarisch. Hier is het belangrijke woord in de ingrediëntenlijst 'gelatine'. Zit dat erin, dan is het *niet* vegetarisch. Het wel vegetarische alternatief voor gelatine heet 'agar agar'. Lees de rest van de ingrediënten wel ook na, soms zit er gelatine én agar agar in jam.

Verder gewoon: eitjes (gekookt of scrambled), broodjes, beleg, sapje, melk als ze daarvan houden, koffie en thee etc. etc. Net als voor gewone mensen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor die vegetarische jam kijk je trouwens het beste bij de natuurvoedingswinkel, er zijn geen vegetarische varianten van Hero of Bon Maman. Voordat je dat hele schap doorzoekt bij de supermarkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg over de jam, daar had ik geen idee van.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen realiseren het zich niet, dus wat dat betreft ben je geen uitzondering. Sowieso zijn er veel vegetariërs die het letten op die details te ver vinden gaan en het toch eten. Wist je dat snoepgoed ook niet altijd vegetarisch is? Er is bijvoorbeeld veel pepermunt waar gelatine in zit, en de rode kleurstof (karmijn) van sommige snoep (bijvoorbeeld rode M&M's) is gemaakt van insekten. Het verschilt per vegetariër waar je de grens trekt.