Als er al vetten worden gebruikt bij de bereiding van brood, zal dit plantaardige margarine of (olijf)olie zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het meeste brood is dus niet alleen vegetarisch, maar zelfs veganistisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Brood kan wel degelijke dierlijke producten bevatten, zoals melk en ei maar ook slachtvet of broodverbetermiddel uit dierenhaar. De producent kies vaak de goedkoopste weg, omdat de meeste consumenten zo goedkoop mogelijk brood willen. Om zeker te weten wat de afkomst is van de grondstoffen in het brood dat je koopt, raadpleeg je de producent van het brood.