Ricotta is eigenlijk al een soort kwark.Je kunt het zeer zeker heel goed kwark gebruiken.
Je kunt ook heel eenvoudig zelf ricotta maken.
Verwarm 1 ltr. melk op een zacht pitje tot ca. 65 Gr C. Roer er 3 eetl. citroensap en een theelepel zout door. Hierdoor zal de melk gaan schiften.
Zet de melk2 - 12 uur weg (niet in de koelkast). Hoe geduldiger men is, hoe
smeuiger de kaas wordt. Doe vervolgens twee lagen kaasdoek in een zeef of vergiet en zet deze boven een kom. Doe het kaasmengsel in de zeef en laat de wei gedurende enkele uren eruitlekken, totdat de massa in de zeef droog is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou kunnen, maar misschien is crème fraîche een beter alternatief?