mijn vriendin is allergisch aan groenten, fruit, vis, ei, noten, soya en aardappelen. wat mag ze dan wel eten?

mijn vriendin is dus allergisch aan heel erg veel dingen wat je iedere dag normaal eet. Zijn er mensen die dit nog hebben en wat mag ze dan wel eten? zo kan je toch niet gezond leven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Poet
10 jaar geleden
Is zeker dat het allergie is?
Is ze allergisch voor álle groenten (lijkt me sterk)
Wat eet ze nu dan?
Amadea
10 jaar geleden
Inderdaad, dat iemand op alle soorten fruit en ook op groente allergisch zou reageren lijkt mij zeer stug. Appels, peren, en kiwi's komen vaak voor. Maar dan blijven er nog genoeg andere mogelijkheden over. Van iemand die allergisch is voor groente heb ik nog nooit eerder gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze is constant moe en heeft voor niets energie. Nu heeft ze zo een allergietest laten doen in het ziekenhuis en reageerde op bijna alles. Nu moet ze een "dieet" volgen dat ze geen kip, groenten, fruit, aardappelen, noten enzovoort mag eten. Na een maand gaan ze kijken of ze nog op evenveel reageert maar een maand zonder dit alles leven lijkt mij erg ongezond
Poet
10 jaar geleden
Kijk dan toch even naar die test: waar reageerde ze niet op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel wat niet eetbare dingen zoals zepen, dieren,... maar ook niet op vlees (wel op kip), pasta en brood laar daarop kan je toch niet leven? Ze mg zelfs geen ice tea drinken bv omdat er citroen inzet en geen limonade omdat dit met fruit is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze mag ook kaas eten maar dan moet deze zeker volledig gesmolten zijn anders krijgt ze uitslag en moeite met ademhalen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Een eliminatiedieet volgt ze nu, dat is op zich goed. Eerst alles eruithalen voor een tjdje waar ze mogelijk op kan reageren, en dan na een periode 1 voor 1 stoffen introduceren om te kijken wat het nu precies is.
Als het in overleg met de arts is, zal het wel goed zijn. Ze staat onder begeleiding toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze is 1 keer naar die dieetiste geweest maar nu moet ze niet meer gaan. Dus ze word niet echt begeleid. Ze moet zelf opzoek gaan naar dingen die ze wel mag eten. Zo heeft ze cornflakes, cracotten, 1 soort kaas en brood gevonden. In de rest zit bijna altijd soja of iets andere die ze niet mag eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Orgaanvlees (lever, nier)
Bouillon zelf getrokken van botten (voor mineralen)
Vlees en vet.
(meer heb je niet nodig) Speltkiembrood (en andere soorten kiembrood) (bij natuurwinkel te koop, normaal brood van een natuurwinkel bevat meestal ook minder ingrediënten, dus grote kans dat ze dat ook mag)

Antwoorden (1)

Bijna niemand is allergisch voor alle groenten,
voor alle noten, voor alle fruit etc.
En een intolerantie of allergie voor andere dingen hangt vaak af van een gedeelte van dat voedingsmiddel. Dus zal uitgezocht moeten worden voor welke onderdelen ze echt allergisch is en voor welke onderdelen intolerant.
Nogmaals: Daarom zal per voedingsmiddel moeten worden uitgezocht wat eventueel een allergische reactie veroorzaakt of wat ze met mate wel kan eten.
Dat uitzoeken, daar zijn testen voor en die laat ze doen via de huisarts.

Er is een stichting voor mensen met diverse voedselallergieën:
Lees daar alle informatie en als ze er niet uitkomt kan ze contact mee opnemen.
http://www.stichtingvoedselallergie.nl/
en
http://www.voedselallergie.nl/wat-is-allergie.html

Maar de eerste stap is naar de huisarts en via de huisarts naar een diëtist(e).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de websites!
Ik zal deze zeker bekijken.
Bij de diëtiste is ze al langsgeweest en ze mag deze voeding een maand lang niet eten en dan gaan ze verder testen. Ze moet wel een soort van supplementen innemen maar dit lijkt me niet voldoende als vervanging voor dit alles