wie weet een lekker vegetarisch en/of macro biologisch restaurant in Maastricht?

Maastricht kent vele restaurants, maar geen macro-biologisch of vegetarisch, of vergis ik me

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
j5m
12 jaar geleden
Log je eens in bij mestreechonline (gratis)
En stel daar jou vraag eens daar weten beslist waar je dat kan.
Ook ik heb daar al menige vragen gesteld en beantwoord gekregen.
Ze zijn op deze site heel behulpzaam.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Maastricht zijn er (volgens mijn bron), inderdaad geen vegetarische/macrobiotische restaurants in Maastricht. In omliggende steden heb je er vast wel ééntje. In Lanaken bijv heb je 'La Source'. In Hasselt heb je daarentegen wel een groot aanbod aan vegetarische restaurants.
Zie link naar de zoekmachine van Eva vzw: http://www.vegetarisme.be/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=400&prov=LI

Het beste antwoord

In Maastricht zit KomEten (Landbouwbelang), een biologische, veganistische volkskeuken. Volkskeukens zijn een soort alternatieve, idealistische eetcafé's, vaak opgericht vanuit de kraakscene. Je kan er meestal niet dagelijks terecht, omdat het op vrijwilligers draait, en hebt vaak keuze uit een beperkt aantal gerechten.
Niet iedereen houdt van die sfeer, maar sommige mensen vinden het juist heel leuk. En het is meestal spotgoedkoop.
In Kometen koken ze veganistisch (en dus ook vegetarisch), en af en toe alleen vegetarisch.

En er schijnt sinds kort in Maastricht een filiaal van Loving Hut te zitten, een veganistische restaurantketen. Ik kan hier echter geen informatie over vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen specifieke nee,maar bijna elk restaurant heeft vegetarische schotels op de kaart,met macro biologische ligt dat weer moeilijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zover ik kan vinden zijn er geen vegetarische restaurants in maastricht, wel een hoop restaurants waar ze het goed reserveren, zie de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet 100% vegetarisch maar met een groot aanbod:

Eetcafé Ceramique in Maastricht

Duurzaam:Prijsindicatie:Smakelijk Eten, Samen! Zo begint Ceramique op de website. Eigenlijk wordt hier alles mee gezegd. In dit gezellige eetcafe worden naast de uitgebreide menukaart ook nog eens de seizoenen met smaak, geur en kleur geserveerd.

Sinds enkele jaren hebben ze er een seizoen aan toegevoegd. Het groene kaart seizoen. Naast het asperge en wildseizoen wordt er in die periode de nadruk op vegetarische, diervriendelijke en streekgebonden gerechten gelegd. De leerschool om streekeigen en biologische producten op de kaart te zetten, zie je hier terug in de gerechten.
Duurzame producten
de hoeveelheid biologische producten is afhankelijk van het seizoen, biologische rode huiswijn en bier

Adres
Rechtstraat78
6221 EL
Maastricht
Limburg

Website http://www.eetcafeceramique.nl