Weet iemand een heel makkelijk, snel en lekker vegetarisch gerecht?

Ik heb niet altijd zin om te koken. Als vegetariër moet je meestal wel. Weet iemand voor zulke gevallen een snel gerecht dat met minimale moeite veel resultaat oplevert.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Heel snel en simpel,(maar er zijn er véééélen)
Doe ik zelf nog wel eens,en de hond smult mee.

Twee pakjes 3 minuten nudeln in kokend water.(in drie min.gaar).Intussen koekenpan opzetten,beetje olijfolie erin,1 gesnipperde ui,teen knoflook en 200gr.diepvries soepgroenten.Kort aanwokken,eitje stukslaan en erdoor mengen.Scheut oystersaus,beetje zout,sambal.even doorwarmen en op de uitgelekte nudelen verdelen(in een warm bord.)
10 minuten en klaar is Anne.
Eet smakelijk
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker en makkelijk klaar te maken: nasi.

Benodigdheden:
- pak rijst
- pas nasigroenten uit de supermarkt
- djahe (kruiden supermarkt)
- djinten (kruiden supermarkt)
- zout en peper

Kook de rijst gaar.
Als de rijst gaar is, wok je de groenten in een wok. Na 2 minuten de rijst (beetje bij beetje) toevoegen en ongeveer 3 minuten meebakken: klaar!
Eventueel ringetjes rode peper toevoegen, of een schep sambal.

Lekker met pindasaus, gebakken eitje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen met verse groenten (anders niet lekker en dat was je vraag ): een courgette snijden in dunne schijfjes en grillen in de olijfolie pan. Tomaten wassen, snijden en wat olie , peper en zout. Een paar aardappelen in kleine blokjes snijden, afspoelen en drogen en in olie goudgeel bakken met rozemarijn en een teentje. Alles gezond en snel. Doe ik dikwijls dag in de provence als ik te lui ben...en iedereen vindt dat lekker. Variatie : ook aubergines kun je gebruiken (eerst uitlekken met zout) en ook een geroosterde rode peper en en rode ui in ringen , gewoon op de grillepan. En dan een een zelfgemaakte aioli. Bon appétit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ui snijden en bakken in olie; tomaat snijden en meebakken; blikje kidney bonen toevoegen en meebakken. Ondertussen wraps warm maken (opbakken) in koekenpan. Knoflook en kruiden naar smaak toevoegen aan het mengsel in de pan. Wraps vullen met het mengsel en opeten. Knoflooksaus smaakt hier heel lekker bij.
Voor meer vitaminen kun je ook nog een paar blaadjes sla mee rollen in de wraps.
Bereidingsduur minder dan een kwartier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
super snel en super makkelijke (helemaal als je eters hebt die wel vlees eten...)
Vega burgers zijn vaak erg duur in de winkel, maar ze zijn erg makkelijk en snel zelf te bereiden... Neem 1 á 2 eieren en een beetje paneermeel (1/2 gekruid, 1/2 ongekruid) en maak hier een burger van. Even aanbakken en klaar is kees! (als je eters heb die wel van vlees houden is dat ook wat je overhoudt bij het paneren van schnitzels...) Als je het lekker vind kun je er mais/paprika/courgette/ui/kikkererwten o.i.d. doorheen doen en mee bakken. Erg lekker en zo op je bord! Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erg goed antwoord en ik altijd mij maar krom betalen om die dingen bij de Albert Heijn te kopen!
Dag Anne, kreeg vandaag toevalling een nieuwsbrief van Smulweb in m'n mailbox, met als topic vegetarische maaltijden. Heb even voor je gecheckt: er staan ook snelle en gemakkelijke maaltijden tussen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook een vegetariër hoeft niet altijd!
Met een snelle (maaltijd)soep of een groenteomelet kom je op een dag dat je niet zo'n zin hebt om te koken een heel eind.

Soep: kruidenbouillonblokje + 1/2 liter heet water + restjes groenten uit de koelkast of vriezer (bijv. ui, prei, wortel, broccoli, sperziebonen, doperwtjes), indien nodig fijn snijden. Aan de kook brengen.
Handje macaroni (of andere pastasoort) of rijst of vermicelli of een klein gesneden aardappel toevoegen Kruiden naar smaak toevoegen.
Tien minuten door laten koken en smullen maar!

En een geklutst ei bakken met wat fijngehakte groenten en kruiden er doorheen, hoeft volgens mij geen nadere uitleg.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpel snel en lekker precies wat ik zocht ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind jouw en panteao zijn antwoord even goed dus ik sluit hem zonder beste antwoord. Beide geprobeerd beide erg makkelijk en lekker.
Wat ook lekker en makkeliijk is, is een pasta. Je kookt dus de pasta en maakt ondertussen en saus met groente en bolognese saus. Als je het lekker vind kun je er bijvoorbeeld tofu gehakt doorheen doen (of tonijn als je wel vis eet). Pasta afgieten, op een bord met de saus erover en je snijdt er 1 of 2 (of natuurlijk meer) plakjes mozzarella overheen..makkeijk en snel.
De bereiding duurt niet veel langer dan de kooktijd van je pasta! De lekkerste pasta is al dente..

Smakelijk eten!