Morgenavond vleesfondue, echter één gast die liever weinig vlees eet. Weet iemand of ik iets kan met een pakje fallafelmix?

Verder heb ik gepaneerde champignons en Valess. Suggesties zijn welkom, er is hier morgen nog een supermarkt open.
Ik heb nog nooit fallafel gemaakt, of zelfs maar gegeten; daar nog iemand tips voor? Ennee...fijne Kerst allemaal!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Jumbo is dacht open hoorde ik aan de kassa . De AH is dicht althans die in Zoetermeer .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leen een extra fondue pan , en maak er een kaas , of wat gezonder een vis fondue van . Even snel langs de avond super en wat vis uit de diep vries . Plezier geen stress

Het beste antwoord

Net zoals champignons, kan je ook aspergetips in een beslagje doen en dan in de fondue.
Verder kan je er ook gekleurde aardappel, wortel en bietjes in doen, dit ziet er gelijk wat feestelijker uit door de kleur.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de link nog meer wat je aan groenten in de fondue kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Falafel bak je in frituurvet (heel kort maar, zie verpakking), maar geeft erg veel smaak af aan het vet, waardoor al het vlees ernaar gaat smaken. Zelf neem ik altijd een steelpannetje daarvoor, doe er een laagje olie in (een cm of 5 hoog), laat de olie heet worden op het vuur, en frituur de falafel balletjes erin. Veel plezier morgenavond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je snelle antwoord! Maar het is dus geen aanrader om dit bij de rest van de fondue te doen? Om die reden heb ik vis ook al weggelaten...
anneliez
11 jaar geleden
als je zorgt voor genoeg keukenpapier om de pannetjes tussendoor schoon te maken, kun je wel vis erbij doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Brel: het echt af te raden om de falafel bij de rest te doen, want het geeft zowel geur als smaak af aan de olie. Ik weet niet welke supermarkt bij jullie open is, maar hier worden in de grote filialen van AH kant en klare falafel balletjes en falafel-burgers verkocht, die in een normale pan op te warmen zijn. @ anneliez: Het gaat om fondue, dus niet om gourmetten, anders zou het inderdaad geen probleem zijn op die manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tacuma, hier is de Jumbo open. Maar zouden die kant en klare balletjes dan wél in de fonduepan kunnen, of geeft dat ook te veel smaak af? Bedankt voor je reactie, ik kan die helaas niet plussen...hou je van mij tegoed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk geven die ook smaak af, al zal het wel minder zijn. Misschien dat de falafel dan pas als laatste de fonduepan in kan? Plussen hoeft niet hoor, vind het al leuk dat je op mijn antwoord reageert! Fijne feestdagen gewenst!
gebakken eitje, omelet
pannenkoekjes
en verder veel groenten om te bakken
misschien wil je gast wel kaas, dan kun je gepaneerde stukjes kaas doen

Toegevoegd na 3 uur:
je kunt ook een deegje maken om groentebeignets te maken, misschien groentes eerst blancheren zodat ze niet te hard zijn.maak een basisbeslag, en zet er extra kruiden bij die je gast kan gebruiken om het beslag te kruiden. paprikapoeder en kerrie bv
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank voor je antwoord, Anneliez, maar we gaan fonduën, niet gourmetten.
anneliez
11 jaar geleden
sorry, verkeerd gelezen
Ik hou ook niet van vlees, je kunt leuke dingen doen met champignons, tomaten en ui, maar heb je ook aan vis gedacht, veel niet vlees eters eten wel vis, wel in een apart pannetje bereiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar het is geen gourmet, ik haal die jaren-70 fondue-pan weer eens uit de kast! Alles dus in hetzelfde vet!
Wel super dat er zoveel suggesties komen, allemaal een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt in een oud pannetje of stenen kom ook een fondue maken, doe daar dan warmhoudplaatje onder en je hebt een aparte visfondue.