Ongeveer twee jaar.
Door de hoeveelheid olie die chiazaden bevatten is de kans op rotten erg klein. Is de verpakking niet hersluitbaar, dan moet je het zaad opbergen in een verpakking van glas of plastic met deksel dat het goed afsluit. Bewaar de chiazaden op een donkere en koele plek (maar niet in de koelkast), en laat ze nooit in de volle zon staan. Dan kan je ze gerust twee jaar bewaren. De smaak is normaal neutraal. Als ze toch zouden gaan verrotten, dan proef je dat direct aan de vieze smaak.
Amadea
9 jaar geleden
Je kunt chiazaad het beste in een afgesloten bak op een koele en droge plek bewaren. Dan zijn ze ongeveer een jaar lang houdbaar.

Chiazaden zijn super gezonde zaadjes. Ze zijn rijk aan antioxidanten, vitamines en mineralen die goed zijn voor je lichaam. Ook zijn ze rijk aan eiwitten en omega 3 vetzuren.