Mijn zoon wil graag meer vegetarisch eten, maar hoe?

hij vindt de meeste vege burgers niet te eten, behalve Valess. Maar dat is weer hoofdzakelijk van melk gemaakt en ik vermoed een lactoseintolerantie. Champignons lust hij niet (en die schijnen ook te weinig eiwit te hebben) dus wat kan ik verder nog aanbieden wat een goede vervanger is?

Toegevoegd na 1 minuut:
hij hoeft niet alle dagen vleesvrij, en omelet vindt hij wel lekker.

Weet jij het antwoord?

/2500

tofu en tempe zijn vegetarisch en ook nog lekker, Je kan ze kopen bij supermarkt en toko's

Goede vleesvervangers zijn noten, tofu, bonen, ei en seitan. Tofu kun je goed marineren in een lekker sausje en bakken. Het is echt vrij simpel om vegetarisch te koken, je moet alleen je focus verplaatsen van het 'vlees' naar het gehele gerecht. Kruiden spelen een cruciale rol. Ik ben zelf vegetariër/bewuste eter sinds mijn 14e en eet zelden vega burgers. Meestal meng ik tofublokjes, vegetarisch gehakt of vegetarische balletjes (die zijn smeuig en smaken een beetje naar brood, lekkerder als je ze lang in de saus laat meepruttelen dan trekt het erin) door de pasta; seitan, tofublokjes, ei (met sojasaus en een beetje sambal), noten (pinda's of cashewnoten) door rijstgerechten; kidneybonen, kaas en vegetarisch gehakt door mexicaanse gerechten zoals wraps; kidneybonen en kaas doe ik altijd door de stamppot. Je hoeft natuurlijk niet alles van deze opties in een gerecht te doen, maar dan weet je waar ermee te variëren valt. Vleesvervanger hoeft niet elke dag (vlees immers ook niet) maar hou wel het meer tal van de dagen aan. Als vego is groente, aardappels en 'vlees' niet echt een fantastische optie, tenzij je van vega burgers houdt. Ik vind zelf de marokkaanse schijf, paprika rondo van de AH en milner kaas burger best geslaagd (maar bij lactose intolerantie is dat laatste misschien niet ideaal) Dus bij deze, focus op de smaak van het gehele gerecht, niet alleen op de vleesvervanger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100