Geitenkaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij de tweede, dus geitenkaas. Maar welke je ook op je bord krijgt, ze smaken het zelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind geitenkaas altijd smaken naar de geur van geit, heel raar, maar ik vind het wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
und?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was und?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er dan lekker aan? Ik weet het wel, mar hoor het graag van jou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me suf zitten prakkiseren waarom ik geitenkaas lekker vind.
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, helaas.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik de jonge en de kruidenkaas het liefs eet..
Jij weet het wel, zeg je, laat maar horen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toen was Jeroen met stomheid geslagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik Feta met veel olijfolie en peper en zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jammie, zo lus ik er ook nog wel een, en dan die Griekse, vind ik het lekkerst :)
Ik dacht dat je 'gewone' kaas bedoelde, bedankt voor je uitleg.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat klopt deels. In tomatensoep gaan meerdere tomaten. De kaas kan natuurlijk wel afkomstig zijn van 1 enkele geit!
geitenkaas,omdat er meerdere geiten zijn..
daarom in het ook koninginnesoep en niet koningineNsoep omdat er maar één koningin is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk ik had in eerste instantie ook het woord koninginnedag gebruikt om mijn punt te maken maar bedacht me omdat ik deze reactie juist op dat woord verwachtte..maar het gaat ook op voor koninginnedag, natuurlijk voor veel meer woorden maar deze vergelijking was in mijn optiek het duidelijkst..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt wel koninginnensoep hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, in dit geval gaat het alleen op voor koninginnedag. Volgens het Groene Boekje, tenminste. http://woordenlijst.org/zoek/?q=koninginnensoep&w=w
De juiste spelling is geitenkaas, je schrijft toch ook niet tomatesoep, maar tomatensoep, erwtesoep maar erwtensoep enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geitenkaas schriftelijk.
En geitekaas spraakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geitenkaas het is meervoud , je spreekt de n niet uit maar je schrijft hem wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"1. Schrijf -en- als het eerste deel van de samenstelling een zelfstandig naamwoord is dat uitsluitend een meervoud op -(e)n heeft: bessensap, boerendochter, boekenbon, koninginnensoep."

Dus ook "geitenkaas"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geitenkaas, want er zijn meerdere geiten nodig om de kaas te maken (geen grapje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een N. omdat geit alleen een meervoudsvormheeft op en. Anders is dat met b.v. linde, daar heb je in het meervoud de keuze tussen lindes en linden. het is dus lindeboom dit in vergelijk met eikenboom, dennenboom enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geiten , stoffelijk bijvoegelijk naamwoord .
moet altijd met 'n n eindigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is geitenkaas
want de dieren noemen ook geiten
en niet geite
snap je?