Zijn er vleeswarenvervangende producten?(zie omschrijving)

Ik eet 6 broodjes per dag en op elk broodje 1 plakje vleeswaren. Dit vind ik erg veel, wat is iets niet al te zoets wat ik met de vleeswaren kan vervangen? Kaas lust ik wel alleen ik wil ze niet allemaal beleggen met kaas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (8)

Je zou kunnen denken aan sandwichspread en er zijn ook allerlei smeerkazen en roomkazen met smaakjes te vinden. Of een gebakken ei of gekookt ei en tomaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De supermarkten liggen VOL (!) met broodbeleggen.

Zo ontzettend erg veel dat het bijna niet meer te kiezen is.

Hier onder een rijtje. En dat is echt nog niet alles. Want ze verzinnen steeds weer wat nieuws.

Als broodbeleg worden vaak gebruikt:

kaas
smeerkaas
vleeswaren
pindakaas
tahin
jam, confituur of marmelade
bebogeen
chocoladepasta
hazelnootpasta
hagelslag (chocolade of vruchten)
filet américain
honing
hoofdkaas
stroop
stroopvet
ei
zalm
sandwichspread
krabsalade
kokosbrood
kroket
muisjes
gestampte muisjes
marmite
speculaas (in Nederland meestal rond Sinterklaas)
speculaaspasta

http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodbeleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee anonieme minnaars:
hebben jullie nog meer suggesties dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stroopvet?
Ritsuka
12 jaar geleden
Van mij een plus, prima lijst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oproep aan de moderators om degene die hier op min gaan klikken een reprimande verdienen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtige zin was dat van mij. Koffie nodig
Er is ook allerlei vegetarisch broodbeleg.
12 jaar geleden
Pindakaas met komkommer erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beleg ze gevarieerd en maak er een feestje van om je bammetjes met smaak te eten, want het oog wil ook wat.
Ik bedoel met één in dit geval 2 sneetjes op elkaar die of diagonaal of recht doorgesneden worden, wat jij wilt.

Maak er bijv. één met kaas, plakjes tomaat, plakjes komkommer en maal er wat verse peper en zout over.

Maak er bijv. één met salami en daarop alfalfa, is erg lekker (favoriet bij mijn zoon).

Maak er één met plakjes hargekookt ei op een blaadje sla en doe er eens een beetje curry-ketchup op.

Maak er één met bijv. 1 ontbijtkoek plakje erop en een laagje appelstroop ertussen. (gezond vanwege het ijzer in de stroop).

Doe er eens een krenten-of rozijnen bol bij, al dan niet besmeerd met een beetje rozenbotteljam of appelstroop.
Maak er één met bijv. roggenbrood en oude kaas.

Maak er één met blaadje ijsbergsla en daarop rolletjes rauwe ham waarin een asperge uit glas ingerold zit.

Doe er eens iets van vis op zoals gerookte makreelfilet,
de inhoud van 1 blikje tonijn, zalm ed. aangeroerd met wat mayo, hardgekookte stukjes ei en wat witte peper. Dit is zomaar een heerlijk slaatje op brood.

Ook lekker is pindakaas met daarop plakjes rauwe ham of bacon en plakjes banaan. Alleen banaan verkleurt snel dus die moet je er vlak voor het eten op doen.

Roer eens wat boter romig met een paar druppels warm water en doe er geraspte kaas door. Besmeer het brood ermee en leg er heel dunne ringetjes bleekselderij op.

Ook lekker;kaas en appelschijfjes (met wat citroensap ingesmeerd tegen het verkleuren)

Witte boterham besmeerd met boter/margarine en honing,
bestrooid met walnoten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg lekkere trek!
Pesto of marmite met kaas is erg gezond en lekker. ook is er bij de albert heijn vegetarische filet de american, leverworst, kruidenworst en boterhammenworst.

Marmite is trouwens een stroopachtige supstansie met veer vitaminen en mineralen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Albert Heijn heeft een heel assortiment vleesvervangend broodbeleg zoals: boterhammenworst, gebraden gehakt, iets met champignons, ham en 2 soorten smeerleverworst en filet american.
Ook Dekamarkt heeft 2 soorten vleesvervangend broodbeleg.
Er zijn er vast nog meer die het hebben, maar ik kom niet overal.
Dit is gemaakt van tarwe-eiwitten of soja-eiwitten. Dit is verschillend en kun je in de winkel lezen wat er in zit.
Ik eet nl. geen vlees en geen suiker en hier heb je keus genoeg!
Ook sandwichspread kun je nemen en salade zonder vlees, pindakaas, jam zonder suiker.
Het is er allemaal hoor, alleen even zoeken of vragen in de winkel!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook veel appel/perenstroop is zonder suiker(wel even lezen in de winkel, want in sommigen zit toch wel suiker)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat spul van appie is heerlijk! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, niks mis mee, echt lekker! Dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vleeswaren vervangers van de AH zijn inderdaad lekker. De vegetarische filet american is heerlijk met een gesneden uitje en wat peper en zout en er is bv vegetarische ham die ook lekker is op een tosti met kaas.
Daarnaast kun je ook vlees(waren)vervangers online bestellen bij: http://www.veggiedeli.nl http://www.devegetarischeslager.nl
je hebt waarschijnlijk al genoeg keuze maar ik zal toch maar wat geven.
tonijn, kip curry, choco, speculaaspasta, krabsla, zalm, ei (roerei, gekookt ei, ...) , confituur, paté, filet americain, je kan het ook met sausjes en dan sla en andere groenten doen, eiersalade of je kan makkelijk zelf maken: kook eieren, snijd het in stukjes en meng het met mayonaise. Als je het graag eet mag je er wel wat doen als je minder lust kan je gewoon een beetje mayonaise doen. Hopelijk kon ik u helpen.