heeft iemand tips om lijnzaadolie eet of drinkbaar te maken? ik vind het echt het aller smerigste ooit maar moet het binnenkrijgen als vegetariër?

Ik wil lijnzaadolie gebruiken voor omega 3, ik ben namelijk vegetarier dus geen visolie (capsules) gebruiken. Dus enige bron die ik kon vinden is lijnzaadolie.

Ik gooi het net door mijn kwark heen, en het is het allersmerigste wat ik ooit heb gegeten. Heeft iemand tips om het eetbaar of drinkbaar te maken?
Want het is echt niet normaal smerig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Volgens het VIVA-forum kun je, in plaats van de olie te gebruiken in je voeding, ook de zaden eten. Die schijnen minder vies te smaken. Ze zijn te koop in de reformzaak/natuurvoedingswinkel.

Het schijnt het beste te zijn de zaden te malen, omdat je ze dan het beste opneemt (en anders de meeste onverteerd 'doorvoert'). Doe ze even in de hakmolen en dan door een deeg om brood te bakken of door de yoghurt met wat muesli. Er zitten ook nog eens heel veel vezels in, dus enorm gezond allemaal. Je kunt ze ook gehakt/gebroken kopen, onder andere van Zonnatura bij de AH, maar die worden sneller muffig.

Zaden zijn natuurlijk minder geconcentreerd dan de olie. Wil je de pure olie hebben zonder het te hoeven proeven, dan kun je capsules nemen. Die hebben ze bijvoorbeeld bij de Tuinen, maar je kunt ze ook online bestellen. Zoek op "lijnzaadolie capsules" in Google, en je krijgt een hele rits aan mogelijkheden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou het kunnen verwerken in een salade dan kun je met andere kruiden en fruit toevoegingen toch je lijnzaad binnen krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
lijnzaadolie.
12 jaar geleden
Het makkelijkst is om het zogenaamde Allison brood te kopen.Een stevig broodje,volkoren en één van de ingredienten is lijnzaad.Eet smakelijk