Er zijn verschillende aardappelrassen met een rode schil. Die kunnen rauw of gaar zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn bijvoorbeeld Rozeval-aardappelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Roseval, dus.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar de aardappel zélf is niet rood, dat is alleen de schil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De schil is wel een deel van de aardappel natuurlijk, dus de aardappel is wel gedeeltelijk rood.
Ik vind het wel een + waard.
Er bestaat inmiddels een nieuw aardappelras wat helemaal rood is. Die soort kan rauw gegeten worden. Het is een soort kruising tussen een aardappel en een rode biet. Hij stamt af van de truffelaardappel en is culinair gezien een aanwinst.

Als je trouwens gekookte aardappels verwarmt samen met rode bieten in een pan, dan maak je ze zélf mooi rood!
Amadea