Hoe kun je in vegetarische gerechten de kip vervangen?

Vegetarisch gehakt bestaat al, maar wat doe ik in mijn kipschotel en alle andere gerechten waarbij om kipfilet wordt gevraagd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

Lekkere vegetarische alternatieven voor kip vind ik:
Quorn naturel stukjes (of quorn burgers). Te koop bij oa. AH en Jumbo.
Lustice, gemarineerd met tamari, paprikapoeder en andere specerijen. Te koop bij oa. Deen en MCD.
Witte tofu, in blokjes snijden, bakken, daarna marineren in veel tamari, wat ketjap, wat water, peper, kerrie, koriander, knoflook, gember, wat citroensap en eventueel nog andere specerijen erbij. Te koop bij zo'n beetje elke supermarkt.
En er zijn in biologische winkels nog heel veel vegetarische burgers, balletjes, stukjes etc. Sommige daarvan passen misschien ook goed in een kip-gerecht.

Deze dingen smaken niet als kip natuurlijk, maar is heerlijk spul, dat prima kip kan vervangen.
Als je iets wilt hebben dat meer op kip lijkt qua smaak en structuur, kan je terecht bij bijvoorbeeld De Vegetarische Slager in Den Haag of bij hun webwinkel. Zij maken nepvlees dat door veel vleeseters voor echt vlees wordt aangezien.

Bij De Nieuwe U in Rotterdam en in hun webwinkel hebben ze heel veel soorten nepvlees, die ook op echt vlees zouden moeten lijken. En bij Chinese winkels heb je ook allerlei nepvlees, zoals blikjes met Mock Duck, Mock Chicken enzo.

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij webwinkel Veggiedeli hebben ze ook allerlei vegetarische namaak kipnuggets, kipschnitzels, kipvleugels etc.
Het merk Healthy Planet heeft Chicken Filets, te koop bij biologische winkels. Het merk Fry's Vegetarian heeft ook vegetarische kip-burgers ed., deze zijn te koop bij sommige biologische winkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

kipfilet vervang ik (mijn moeder :p) door vegetarische reepjes van de AH.
je kan het gewoon net zo marineren als vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zou quornfilets kunnen gebruiken:
http://www.quorn.nl/products/Quorn_Filets.aspx
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat wou ik ook als antwoord geven! Dat lijkt zoveel op kip dat vleeseters soms niet merken dat ze geen vlees hebben gegeten.
bamibal
12 jaar geleden
Dat komt ook doordat blokjes kipfilet meestal ook nergens naar smaken.
Er zijn ook vegetarische blokjes die lijken of stukjes kipfilet, en er zijn ook van die schnitzel achtige dingen te vinden met vulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vervang vlees vaak met champignons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kip in een recept kan vervangen worden door quorn of tofu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan bij de toko meestal veel verschillende vegetarische "vleessoorten"halen.ik ga altijd naar de Chinese Boot in Rotterdam.echte aanrader.