Hoe maak ik een lekkere pasta op basis van zonnebloempitten (zoals de biopasta's van Zwergenwiese) Heeft iemand goede receptjes?

Zonnebloempittenpasta is een broodsmeersel voor veganisten en vegetariërs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vleeseters kunnen het ook eten hoor ;)

Antwoorden (2)

Pak een potje en kijk naar de ingrediënten.

bijvoorbeeld:

INGREDIËNTEN: zonnebloempitten, gedroogd suikerrietsap, zout, antioxidant: tocoferolrijke extracten.

op een andere: (deze is lekker makkelijk)
100% zonnebloempitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n pasta is heel simpel om te maken. Je moet gewoon je eigen smaak volgen. De zonnepitjes geven textuur, dus neem daar voldoende van. Je kan er dan naargelang je eigen smaak tomatenconcentraat, kruiden (daslook, bieslook etc.) Dan zout en wat afkruiden. Als hij te vast is voeg je wat olie toe.
Je kan dit ook met andere noten, zaadjes of pitjes doen.
Deze slaatjes houden wel niet zo heel lang, dus voor onmiddelijke consumptie.