Je kunt voor vleesvervangers de zelfde hoeveelheid aanhouden als voor normaal gaar vlees : 100 tot 125 gram per persoon. Mager vlees bakt weinig uit, vet vlees iets vetter, vegarproducten nauwelijks, dus als je 125 tot 150 gram vleesvervanger per persoon aanhoudt, zit je altijd goed. (Meer is natuurlijk, net als bij vlees, altijd lekkerder, maar niet nodig).

Toegevoegd na 28 seconden:
(Sorry ; moet zijn : vet vlees iets meer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
bedankt.

Andere antwoorden (2)

Kipfilet verliest vrijwel geen vet bij het bakken, dus kun je dezelfde hoeveelheid quorn aanhouden als dat je kip zou nemen.

Als je bijvoorbeeld half om half gehakt door quorn vervangt, reken dan 150 gr quorn voor 250 gram gehakt
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
dankje ,goed om te weten.
Wat kun je eten in plaats van vlees? (12-20 jaar)
Ei 2 stuks
Tempé, tahoe 100 gram
Peulvruchten gaar 75 gram
Noten 40 gram
Vleesvervangers, seitan, soja 100 gram

Maar uit eigen ervaring weet ik dat je zeker niet elke dag vlees nodig hebt (ik heb eens ergens gehoord dat 35 gr vlees per dag een standaard is maar eigenlijk al aan de hoge kant, maar ik weet niet of dit klopt, je hoort namelijk ook vaan 100 gram per dag), en daarmee ook niet elke dag een vleesvervanger (ookal is het wel lekker).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
hoi.ik ben al wat ouder dan 12/20,maar weet niet of dat veel uitmaakt.ik wist wel wat ik kon eten ipv.vlees maar het ging om de hoeveelheden.dank je voor het lijstje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen enkele dag vlees of vis nodig.
Koop gewoon een goed vegetarisch kookboek.