Bestaan er 'spirituele' restaurants?

1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat er restaurants bestaan die voedsel serveren dat gebaseerd is op de leer van een bepaalde 'spirituele' stroming. Zo heb je de Boeddhistische keuken en de Tantrische keuken. Er bestaan vast wel restaurants die volgens die principes koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met spirituele restaurants?

Het beste antwoord

In Enschede is er Het Paradijs http://www.hetparadijs.com/
Het is een heel bijzonder restaurant, erg sfeervol en soms zijn er speciale spirituele avonden. Kijk in de agenda wanneer er weer zoiets is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit geweest (te ver uit de buurt voor mij), wel vaak over gelezen. Prachtig gebouw!

Andere antwoorden (5)

Ja een spiritueel huisrestaurant.

http://www.laclocheleiden.nl/?actueel/a/31/

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet je Aluhoedje niet als je er gaat eten, je weet maar nooit met al die mensen om je heen ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja.
Het is dan een restaurant in een spiritueel centrum, maar ze noemen het zelf een spiritueel restaurant.
Zit in de ardennen, Kasteel Radhadesh

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.radhadesh.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een keer in een restaurant geweest in Lelystad, welke gemaakt is in een gewone woonwijk en een omgebouwd rijtjeshuis is.
Het is een vegetarisch restaurant en als spiritueel zou je kunnen zeggen dat er maar 1 maaltijd is voor die avond. Dus je gaat er op de bonnefooi heen en je eet wat er in de pan zit.

Het Vegetarische Restaurant
Donaustraat 183, Lelystad

Toegevoegd na 48 seconden:
Puur biologisch en vegetarisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat het onder spiritueel valt omdat je alleen kan eten wat de pot schaft, of begrijp ik je nou verkeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat lees je goed. Ik weet eerlijk gezegd niet precies van de vraagsteller bedoeld met een spiritueel restaurant. Misschien kan jij me dat uitleggen. Maar op je gevoel naar het restaurant gaan voor een gezellige avond is natuurlijk heel spiritueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook biologisch en vegetarisch zijn eigenschappen die je bij veel spirituele mensen tegenkomt.
Vegetarisch eethuis De Werfkring in Utrecht wordt bestierd vanuit (Tibetaans) boeddhistische ideeën.

Helaas betekent dat ook geen alcohol, dus kom ik er zelf nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat zijn alle kerken, daar krijg je voedsel voor de geest geserveerd.