Wat is de beste manier om schapen te slachten?

ik herinner me nog dat ze in Kenya de hals doorsneden nmaar dat vond ik nogal vervelende manier. Hoe kan je ze slachten zonder dat ze er veel van meekrijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Het doorsnijden van de halsslagader moet gebeuren met een vlijmscherp mes. Dan voelen de beesten er niets van. Doordat de bloeddruk zo snel wegzakt, vallen de dieren heel snel in een coma en weten en voelen niets meer en zijn een paar seconden erna dood. Het gebeurt helaas ook dat de slachter verzuimt om het mes te slijpen waardoor het mes bot is en dan heb je dus dierenmishandeling omdat dit dus wel erg pijnlijk is voor het dier. Volgens mij is het doorsnijden van de slagader de minst traumatische manier van slachten voor een dier. Het blijft natuurlijk een luguber gezicht vanwege het vele bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou ze eventueel met een shock kunnen doden
daarbij krijgt het beest een hoge percentage stroom door zijn lichaam.
Maar de hoofdslagader doorsnijden is veelminder gevoelig dan een stroom stoot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://maseeh1.tripod.com/advices7/id68.htm <-- deze professoren bewijzen hettegendeel.
Ik denk, dat dat het beste in een abattoir kan gebeuren, door middel van een schietmasker.
Wat jij in Kenia zag,heb ik zien gebeuren in Tunesie en daarna werden ze voor de winkel in de buitenlucht opgehangen om uit te lekken. Hun nog levende soortgenoten stonden daaronder ijverig het bloed op te likken. Maar het zal ook wel een kwestie zijn van: We hebben het altijd zo gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij gebruik van een schietmasker worden door het binnendringen van een stalen pen de grote hersenen beschadigd en daarmee het zenuwstelsel. Het deel van de hersenen dat de hartslag regelt wordt niet geraakt. Elk op die manier bedwelmd dier heeft vanaf dat moment een zwaar hersenletsel en is absoluut NIET dood, sterker nog dat is helemaal niet gewenst. Want als het dier daarmee gedood zou zijn kon het niet leegbloeden omdat het hart niet pompt. Wanneer na het bedwelmen het dier de halslagaders niet doorgesneden worden kan het dier, weliswaar als een plantje, verder leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik had juist begrepen, dat het gebruik van een schietmasker een van de meest humane manieren is.
Maar, en daar gaat het mij om, voelen ze na het gebruik van het masker nog wel pijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jelle, daarna nog wel eetlust?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel uithalen gemaakt jegens de slachtwijze van Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn.

Toch heeft ene professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat de Islamitische wijze van slachten JUIST de meest vriendelijk is, en de wijze zoals in de Westerse wereld gebruikelijk is door een schot in het hoofd, het dier ontzettend veel pijn lijd! Het onderzoek verbaasde veel mensen.

We kunnen hieruit dus concluderen dat het slachten van dieren zoals gebruikelijk is in de Islamitische wereld dier vriendelijk is. De dieren voelen in eerste instantie geen pijn en doordat het hart blijft kloppen stroomt het bloed uit het lichaam van het dier, het vlees wordt zo dus hygiënischer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooraleer ik iedereen weer over me heen krijg, liever het slachten overlaten aan beroepsmensen in een slachthuis !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fargh, er zat net ene meneer schaap op GV die er lol in scheen te hebben om iedereen uit te schelden en beledigen. Ik kan je geen voorbeeld meer geven, zijn vraag is verwijderd en een reactie op een antwoord van mij ook. Daarin werd ik Mongool genoemd, nee ik heb niet geklaagd maar hij is nu wel weg. En op die manier werden er veel mensen uitgescholden, ook Jelle kreeg de volle laag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie ... bedankt voor de plus. Leuk je weer te zien. @giweda ... ah .. nu snap ik de inside joke ! ook bedankt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dank.
De halsslagader doorsnijden (wat in Islamitische landen gebeurd) is de snelste en minst pijnlijke manier van doden.

Het beest raakt direct in een shock waardoor hij niets meer voelt.

Met een pistool komt het nog wel eens voor dat het beest niet helemaal dood is en dan wordt hij alsnog levend gevild.