Wat is het verschil tussen restaurants met 1 ster of 3 sterren?

Heb vanavond heerlijk gegeten bij een restaurant met 1 ster. Goede bediening en entourage. Vraag me af wat een 3 sterren rest. meer te bieden heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ongetwijfeld een duurdere kaart ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..en nog kleinere porties ;-)..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 sterren ;-)

Antwoorden (3)

De Michelinster is een aanduiding voor restaurants met een uitzonderlijk goede keuken en een correcte bediening in de befaamde Rode Gidsen van de bandenfabrikant Michelin. Een beperkt aantal restaurants in elke gids wordt aangeduid door één, twee of drie sterren. Deze gelden als de belangrijkste waardebepaling voor gastronomische kwaliteit, hoewel de Michelingids geen echte gastronomische gids is, zoals GaultMillau. Desondanks wordt de gids in veel landen als autoriteit beschouwd op het gebied van lekker eten. Het symbool dat in de gids gebruikt wordt heet ster (in het Frans: étoile of macaron), maar lijkt meer op een zesbladige bloem.

De kwaliteit wordt in de gids als volgt beschreven:

-Eén ster
Een uitstekende keuken in zijn categorie (Une très bonne table dans sa catégorie).
De ster wijst op een goed rustpunt op uw route. Maar vergelijk niet de ster van een luxueus bedrijf met hoge prijzen met die van een klein restaurant dat ook een verzorgde keuken tegen redelijke prijzen biedt.
-Twee sterren
Een verfijnde keuken die een omweg waard is (Table excellente, mérite un détour).
Bijzondere specialiteiten en wijnen. Verwacht geen lage prijzen.
-Drie sterren
Een uitzonderlijke keuken die een reis waard is (Une des meilleures tables, vaut le voyage).
Het eten is altijd erg lekker en soms buitengewoon, er worden beroemde wijnen geserveerd, de bediening is onberispelijk, het interieur is stijlvol en de prijzen zijn overeenkomstig.

Behalve de sterren zijn er ook kwaliteitsklassen voor de restaurants die de ster niet halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het verschil is dat met 1 ster er een bord lekker eten voor je neus wordt neergezet en met 3 sterren er een bord lekker eten voor je neus wordt neergezet waar iets moeilijker kooktechnieken voor zijn gebruikt.
een eenvoudige saus of een ingewikkelde met veel meer ingrediënten, maar beide smaken goed.

michelin sterren worden verdiend.
naar gelang de kennis en dus toepassing van technieken en vaardigheden door de chefkok van een bepaald restaurant, worden sterren toegekend.

informatie uit onderstaande bron:

Michelinster
De Michelinster is een aanduiding voor restaurants met een uitzonderlijk goede keuken en een correcte bediening in de befaamde Rode Gidsen van de bandenfabrikant Michelin. Een beperkt aantal restaurants in elke gids wordt aangeduid door één, twee of drie sterren. Deze gelden als de belangrijkste waarde- bepaling voor gastronomische kwaliteit, hoewel de Michelingids geen echte gastronomische gids is, zoals GaultMillau. Desondanks wordt de gids in veel landen als autoriteit beschouwd op het gebied van lekker eten.[1] Het symbool dat in de gids gebruikt wordt heet ster (in het Frans: étoile of macaron), maar lijkt meer op een zesbladige bloem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is, dat het eten in een 1 ster restaurant iets gemakkelijker als eten te herkennen is als eten.
Om met Wouter Klootwijk te spreken, in zo'n sterren restaurant ben je geneigd het eten dat je voorgeschoteld krijg, als oorsieraad te beschouwen, schitterend opgemaakt, maar weinig, duur en het smaakt niet beter dan in en gewoon goed restaurant.