Hoe snijd je een bruidstaart/trouwtaart?

Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd, hou snijd je nou zo'n drie-laagse bruidstaart/trouwtaart?

Picture for question
6 maanden geleden
bamibal
6 maanden geleden
Vaak wordt de bovenste etage na de presentatie eraf gehaald en bewaard voor het bruidspaar (om mee naar huis te nemen). De rest gewoon in smalle punten.

Antwoorden (2)

Het bruidspaar snijdt altijd gezamenlijk de bruidstaart aan. Jullie beginnen in het midden van de onderste taart. Jij, als bruid, pakt het mes om de onderkant aan te snijden. Jouw bruidegom legt zijn hand op jouw hand als teken van verbondenheid. Het eerste stuk taart is altijd voor het bruidspaar. Jij neemt een stukje van de taart en voert het aan je man en andersom. Hierna wordt de bruidstaart aan alle gasten uitgedeeld door het personeel van de betreffende locatie.
6 maanden geleden
Pieterke
6 maanden geleden
Vraagstelster vraagt hoe een taart van 3 lagen wordt aangesneden. Je geeft maar een gedeeltelijk antwoord.
Leg elke laag apart op een bord en snij deze zoals je elke taart zou snijden.
Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=kXPjCf99x6Q
6 maanden geleden