Wie weet iets leuks voor een etentje met kerst. 7 volwassenen (merendeel vegetarisch..) en 4 ukkies van net 1 tot 5.

Een snackbar is niet ons Mekka van kwaliteit..maar een 5***** gedoe past evenmin bij ons. Geen kapsones. Kindvriendelijk (belangrijkst!!) en geen gebakken ei met tomatenketchup (a, 42,50..) voor de vleeshaters..
De meesten zijn dol op pasta's of oosters.
Plek: Gooi, midden van het land ( omgeving Harderwijk) of omgeving Hilversum of Zwolle.

Toegevoegd na 3 uur:
De voorkeur gaat uit naar buitenshuis eten. En de vleesmijders eten beslist geen snipper vlees, deels ook geen vis, terwijl de vleeseters juist weer niet vleesloos willen..Nee het valt niet mee. ik weet het.

Toegevoegd na 3 uur:
De voorkeur gaat uit naar buitenshuis eten. En de vleesmijders eten beslist geen snipper vlees, deels ook geen vis, terwijl de vleeseters juist weer niet vleesloos willen..Nee het valt niet mee. ik weet het.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kijk eens op http://www.vegetariers.nl/restaurants.aspx voor een overzicht van restaurants met een volledig, of gedeeltelijke vegetarische kaart in de door jou gekozen regio.

Toegevoegd na 3 uur:
Hier drie 'normale' restaurants met "Gastvrij voor Vegetariërs"- keurmerk, in de provincie Utrecht:
(Hier wordt zowel vlees als vegetarisch geserveerd, de menukaarten zijn zichtbaar op de websites)

Brasserie de Holle Boom, Overberg
http://www.holleboom.nl/

Restaurant Taste of India, Amersfoort
http://www.tasteofindia-akbar.nl/

Thais restaurant Wasana Dee
http://www.wasanadee.nl/cms/

In Zwolle vind je restaurant Dunniks
http://www.dunniks.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

misschien iets Indiaas, daar kun je volgens mij goedvegetarisch eten, (ben zelf geen vegetarier)
13 jaar geleden
In Amersfoort heb je de Eetstee: www.deeetstee.nl.
Helemaal vegetarisch en zoveel mogelijk biologisch.
Goedkoop is het niet maar wel héél lekker!

Toegevoegd na 4 uur:
Sorry webadres verkeerd getypt, moet zijn: http://www.eetstee.nl/
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ook als je vleeseter bent zal dit restaurant je verrassen. Wij hebben wel eens gerechten gehad daar kon je aan de buitenkant niet zien of er nou wél of géén vlees in zat. Nevermind, het smaakt overheerlijk en vlees is wel het laatste wat je hier in je gerecht mist.
Of heb ik hier te doen met vleeseters die het liefst een halve koe op hun bord willen hebben liggen, met 1 aardappel en 3 doperwtjes .....? Tsja, dan heb je in ieder vegetarisch restaurant een probleem.
Kook zelf! Altijd het lekkerst:

Weet niet of jullie wel vis eten?

Wat ik zelf altijd errug lekker vind is tagiatelli met roomsaus met daarin zalmsnippers.

Haal een pakje honig tagiatelli roomsaus, een pak tagiatelli, een courgette, een groene paprika, een bakje champions, een pakje bousin (kruidenkaas), een pakje creme fraiche en ong 200 gr. gerookte zalm.

Kook de tagiatelli volgens recept. Snij de courgette, paprika en champions. Bak deze in een pan. Voeg vervolgens roomsaus toe en aanbevolgen hoeveelheid melk. Volg het pakje niet exact wat betreft water toevoegen, aangezien er veel water uit de groente komt. Voeg naar eigen inzicht dus nog water toe, zodat de saus niet te dun wordt. Doe vervolgens een half kuipje bousin hierin, en een kuipje creme fraiche... Goed roeren. Voeg op het laatst de zalmsnippers toe.. Een heerlijke maaltijd!

(Dit is voor ong 4 pers).

Eetse!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pannenkoekrestaurant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miniwokken, een soort gourmetten maar dan met kleine wokjes of koekenpannetjes. Ik doe dat als kinderen komen logeren en ze vinden het fantastisch. Ze kunnen dan zelf pannenkoekjes, aardappeltjes etc bakken.

Wokken kan prima vegetarisch. Met een basis van rijst, mie en voorgekookte aardappeltjes kun je alle kanten op. Geef er champignons, rul gehakt (van quorn), chilibonen, wokgroente, woksauzen etc bij en je heb een leuke Kerst.

Nog een voordeel; je hoeft niet de keuken in of naar een restaurant waar je opgeprikt voor 69,50 p.p. net niet krijgt wat je eigenlijk had verwacht. Voordeel #2, een paar flessen goeie wijn kosten je max. 10 euro per stuk, ik het restaurant ongeveer 40 en dan moet je je maar afvragen wat je krijgt.
13 jaar geleden
Misschien is een vegetarisch Chinees restaurant leuk?
Er zijn er een paar in Nederland, waarbij je als vegetariër natuurlijk enorm veel keuze hebt, en waar ze ook heel ruime keuze aan allerlei namaakvlees hebben, waardoor ook de vleeseters tevreden zijn (Aziatisch namaakvlees is niet vergelijkbaar met de 'vleesvervangers' uit onze supermarkten, ze lijken veel meer op echt vlees, ik heb een aantal keren vleeseters meegenomen naar zulke restaurants en zij waren allemaal erg positief erover).

Bijvoorbeeld Yuan in Lelystad, Soy in Utrecht, De Oude Plek in Rotterdam, Yeah in Den Haag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vegatopia heeft een online restaurantgids met vegetarisch restaurants en 'gewone' restaurants waar je goed vegetarisch kan eten. Daar kan je vast een fijn restaurant vinden waar voor iedereen wat lekkers is.
Er zijn meer websites en organisaties die zo'n vegetarische restaurantgids hebben, maar die van Vegatopia is de meest uitgebreide en ook veel meer up-to-date dan de meeste andere. Je kan per provincie de restaurants zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf koken!!!!!!!!!!!!
voor de kids gewoon brood erbij, altijd goed.
Neem iets wat je van te voren klaar te maken, ovenschotel ofzo.
Voor de vleeseters een worstje erbij en verder nog een lekker slaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop in de supermarkt (weer niet precies welke) deeg en bak zelf pizza's koop wat spullen die de kinderen er zelf op kunnen doen en zo maak je je eigen eten klaar wat ze ook nog eens lusten en voor de volwassenen haal je lekker wat bij de paul van gurp of ga naar woodies erg leuk voor de kleintjes en na afloop kan je ook nog het bos in!