Wat zijn 5 sterren restaurants/hotels?

Bij restaurants kan het geen Michelin zijn toch want dat is 1, 2 of 3 sterren.

tinus1969
3 jaar geleden
Deze sterren zijn onvergelijkbaar. Michelinsterren voor restaurants zijn een subjectieve beoordeling van de kwaliteit van het eten, door recensenten van de firma Michelin (van de banden, inderdaad).
Hotelsterren zijn een objectieve maat voor de voorzieningen die het hotel biedt. Dat laatste systeem is internationaal min of meer gestandaardiseerd, zie bv hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_rating

Het beste antwoord

Vijfsterrenhotels zijn luxe hotels met een uitstekende inrichting. Zij bieden extra faciliteiten zoals permanente service van een portier of conciërge, een restaurant, een receptie die altijd open is en dag en nacht beschikbare roomservice op de heel ruime kamers. Alle kamers hebben airconditioning en beschikken over extraatjes zoals badslippers en badjassen. En behalve dat kan er ook altijd een zeer goede service en vakkennis van het hotelpersoneel verwacht worden.

Het is een algemeen gebruikelijke hotelclassificatie om vijf categorieën te gebruiken. Er worden normen gebruikt waar de hotels aan moeten voldoen.
. . .
Aanvulling op de tweede regel: dat restaurant moet goede kwaliteit leveren.
Toegevoegd op 23 januari 2021 21:50: tekst
Amadea
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In aanvulling op het vorige antwoord: bij een restaurant is het maximum 3 (Michelin) sterren. De Michelin-inspecteurs "beoordelen restaurants aan de hand van vijf criteria: de kwaliteit van de geserveerde producten, de persoonlijkheid van de keuken, de beheersing van kooktechnieken en smaken, de prijs-kwaliteitverhouding en de consistentie.

De inspecteurs gaan samen in beraad en beslissen of een restaurant in aanmerking komt voor een ster, en zo ja: hoeveel.

* één ster staat voor een ‘hele goede keuken in zijn categorie’

** twee sterren betekent een ‘verfijnde keuken, een omweg waard’

*** drie sterren staat voor een ‘voortreffelijke keuken, dit restaurant is de reis waard’"