Dinsdag 10 jaar getrouwd!! Weet er iemand een restaurant in Utrecht waar je leuk en lekker kan eten?

Opzich wel even fijn als je net iets meer over het restaurant verteld. Wat voor een soort eten, duur, gekoop en lekker of hip of....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Voor goed, modern en hip Aziatisch kun je naar Opium, aan de Voorstraat. Ze hebben genoeg tweepersoonstafeltjes waar je wat privacy hebt, anders dan sommige Utrechtse restaurants waar zoveel mogelijk tafeltjes in een ruimte gepropt zijn. Je kunt beginnen met een lekkere cocktail, de bediening is goed, de muziek is niet-opdringerige lounge. Reserveren is aan te raden, op dinsdag zit je meestal wel goed, maar Opium is populair.

Op het Visschersplein vind je Luce, ook hip, lekker, goede bediening (bij veel hippe zaken in Utrecht ontbreekt het aan lekker eten of goede bediening). De menukaart is altijd klein, maar bijzonder. Soms gaan ze wel iets te ver in hipheid; ik heb er een keer een 'deconstructie van een pizza' gehad.

Als het allemaal niet zo hip hoeft: De Garde aan de Drieharingstraat is gewoon ouderwets goed en sfeervol. Klassieke gerechten, denk aan kalfszwezerik, coquilles of eendeborst.

Dit waren allemaal vrij dure restaurants die het geld waard zijn (in plaats van de vele die het geld niet waard zijn), maar ik heb ook nog een sfeervolle, goede en supergoedkope optie.

Ouzeri To Steki aan de Oudegracht nr. 261. Geweldig klein Grieks zaakje volgens het meze-concept (kleine gerechtjes die je samen deelt). De bediening is vriendelijk, en je kijkt je ogen uit naar de muurschildering. Ze schrikken niet als je zegt dat ze gewoon maar wat lekkere dingen moeten brengen omdat je niet kunt kiezen. Vervolgens komen er lekkere dingen tot je genoeg hebt gehad. En 'lekker' betekent hier niet zomaar een berg vet vlees zoals bij de meeste Grieken. De laatste keer dat we er waren waren we met zijn tweeën klaar voor nog geen vijftig euro voor avondvullend lekker eten met wijn en al.

Overigens geen bron bij To Steki, het ziet ernaar uit dat ze zó goedkoop zijn dat ze hun hosting niet meer kunnen betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

lekker uit eten bij de italiaan
Volgens sommige proevers ‘de beste Italiaan van Utrecht’, waar de keuze groot is en je ‘lekkere pizza en pasta’ en ‘uitstekende scaloppina’ kunt eten voor ‘een redelijke prijs’. ‘Een prima tent waar je ook met kinderen naartoe kunt.’ ‘De roos na afloop blijft leuk’ en maakt op sommigen zelfs ‘veel indruk’. Dat de dames door Italianen extra in het zonnetje worden gezet, is ‘natuurlijk niet verrassend’, maar dat het ‘niet mogelijk is een karaf (gratis) kraanwater bij de wijn te krijgen’, is dat wél

Toegevoegd na 2 minuten:
vergeet de naam van t restaurant Santa Lucia
Nobelstraat 14
3512 EN Utrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het begin van de oude gracht zit een zeer goed italiaans restaurant (kost ongeveer 20 tot 35 euro per persoon), goede en vriendelijke bediening en zeer lekker eten.

Il Pozzo (Wat waterput betekent)
Oudegracht 136
3511 AX Utrecht

Jaren in Italia gewoond en voor mij is dit het enigste restaurant in Utrecht wat de Italiaanse keuken evenaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat restaurant ken ik ook
zit letterlijk aan de gracht
met het restaurant onder de weg!
waar heb je in italie gewoond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewoond in Chioggia, een eilandje van Venetzia richting Ravenna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom graag bij Il Pozzo, lekker rosé aan de Oudegracht, en absoluut goede pizza. Maar de bediening (hoewel zeker altijd vriendelijk!) kan wel eens variëren als het drukker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ik kom voor het eten, en spreek natuurlijk Italiaans. dat maakt het voor mij een stuk eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga trouwens altijd voor de prosecco en grappa, maar ieder zijn voorkeur.
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie jubileum!

Een echte aanrader is Restaurant De Zakkendrager
Zakkendragersteeg 26 te Utrecht (nabij Hoog Catherijne aan centrum kant)

Wat betreft prijzen vrij gemiddeld te noemen: hoofdgerechten tussen 13 en 18 euro
Algemene keuken, van alles wat te krijgen.
Heb er meerdere keren gegeten en elke keer HEERLIJK! Een echte aanrader dus!

Veel plezier!