bij hoeveel zitplaatsen waar je eet moet er een toilet aanwezig zijn?

ik heb een broodje gegeten, waar je kon zitten met 15 tot 20 zitplaatsen aanwezig waren. ze hadden er geen toilet. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Een horecagelegenheid is pas verplicht een toilet te plaatsen als de gebruiks(!)oppervlakte meer dan 150 m² is, zoals beschreven in artikel 7 van het Besluit Eisen Inrichtingen Drank- en Horecawet.

Voor de specifieke gelegenheid waar jij op doelt kan dus louter op basis van het aantal zitplaatsen niet met zekerheid worden gesteld of een toilet daar verplicht is.