Ik zou denken dat het hygiënischer is om met stokjes te eten. Dit omdat ze ook minder in je mond komen. Bestek en zeker lepels en vorken gaan vaak echt in de mond. Een stokje gaat als hij al de mond in gaat minder ver in de mond en je hoeft het eten er niet af te zuigen/likken zoals bij een lepel. De kans dat er dus bacteriën overgebracht worden lijkt me ook kleiner hierdoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je ergens gaat eten,of dit nu een restaurant is of snackbar of bij kennissen,is het minste wat je verwacht,schoon bestek.Het is natuurlijk uit den boze om niet goed schoongewassen bestek of borden aan te bieden.Hierop moet je direct op reageren.!

Indien je kunt omgaan met eetstokjes,en de maaltijd is dusdanig geprepareerd dat het mogelijk is deze met stokjes te consumeren kun je met voorverpakte nieuwe eetstokjes zeker zijn,dat deze hygienischer kunnen zijn dan klassiek bestek.
Maar indien bestek volgens de regels is afgewassen en gedroogd,zal het geen verschil maken met stokjes.
Het probleem in een niet Oosters Restaurant zal zijn,dat je de gerechten toch zult moeten snijden met mes en vork.

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het wegwerp eetstokjes zijn wel; als het afwasbare eetstokjes van plastic zijn heb je hetzelfde probleem als met bestek: je bent afhankelijk van de mate van hygiene van het restaurant.