Is shoarma, kabab en donner wel vertrouwd om te eten ?

Laatst hebben ze onderzocht dat ze niet verkopen wat ze beweren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je ziet heel niet wat voor vlees het is omdat het allemaal stukjes zijn (ze kunnen er wel van alles instoppen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen Donner kun je beter niet eten. Dat is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet vertrouwt, dan haal je je shoarma e.d. toch bij een zaak waarbij je zelf kunt zien wat ze aan het spit hebben hangen?

Het beste antwoord

Ja klopt, ze kunnen er van alles in stoppen.. Maar ik weet niet of dat een reden is om geen vertrouwen meer te hebben in die voedselketen..
Ik denk ook dat het per zaak verschillend is..
Ik persoonlijk vertrouw het wel. Als er namelijk echt iets in zou zitten wat niet deugde, zou dat al lang opgemerkt zijn, en zouden ze die zaak gesloten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat klopt, ze gebruiken vaak varkensvlees, terwijl shoarma of kebab van lam of kip bereidt moet zijn.

Maar desalniettemin is het echt niet slechter dan een frikandel of ander fastfood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de smaakpolitie kijkt dan zie je vaak dat die restaurants niet goed zijn...en met niet goed bedoel ik hygiëne en de houdbaarheidsdatums die niet kloppen.
Mijn tip is om niet vaak in restaurants/cafés eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben ze laatst onderzocht bij de Keuringsdienst van Waarde. 1 van de 10 onderzochte broodjes was echt lamsvlees, de rest iets anders.

Die de gelinkte video. Uitslag is na 19 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller juist naar aanleiding avnd e herhaling onlangs deze vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en? Er staat op het menu: shoarma en lamsshoarma. Dan weet je toch wel dat de gewone shoarma niet van schapen komt? Dat ze varkensshoarma verkopen, is geen oplichterij, maar gewoon voorkeur en krenterigheid van de Nederlanders. Wij houden over het algemeen meer van varkens- dan van schapenvlees. En als de schapenshoarma 1 euro meer kost, dan kiezen de meesten al gauw voor varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, het woord shoarma (komt van een of ander Turks woord, weet even niet meer welke, maar zal vast wel te googelen of wikien zijn) betekent gewoon "draaiend", wat slaat op het spit waar het meestal aan wordt bereidt. Het zegt dus niks over het soort vlees dat gebruikt zou moeten worden.
Je moet het vergelijken met de kreet "mager runderghakt" waar vaak varkensvlees in zit en ook nog 10% vet. Je moet zulke kreten met een korreltje zout nemen.
Maar evenals dat gehakt, is de shoarma enz best te eten, al is de samenstelling niet zo als beweerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoarma en kebab kun je veilig eten, van Donner ben ik niet zo heel zeker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal komt het vlees van een spit. Die spit zie je vaak hangen als je in een shoarmazaak komt.
Ik heb zelf in zo'n zaak gewerkt en meestal is het gewoon betrouwbaar vlees.
En erg lekker, mjamm