is het illigaal om op het strand te barbequen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
16.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
terecht illegaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat die opmerking van CGvdB alleen over de spelling gaat.
@Patrick: als iedereen altijd netjes zijn rotzooi achteraf op zou ruimen, zou 't misschien niet illegaal zijn.

Antwoorden (8)

Zolang je geen vergunning hebt van de desbetreffende gemeente wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Totaal verbod, strand is strand en geen bbq met biertjes en borrelnootjes. Dus illegaal totaal. laat ons een laatste plek om te wandelen en te genieten. Ik ben een kustbewoner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de negatieve duimpjes kennen duidelijk geen strand en geen duinen en geen meeuwen en geen zee en nog minder de wind en de stilte.
Vraag een vergunning. Bij sommige gemeenten kan dat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar wil je barbecuen? Er zijn diverse mogelijkheden.
Een voorbeeld:
Op het Zuidstrand van Zandvoort is het toegestaan voor privé-doeleinden te barbecuen. Op dit stuk strand is een gedeelte vrij strand wat hiervoor is ingericht en gebruikt mag worden. Er gelden een aantal spelregels:
U dient uw afval zelf af te voeren. Het strand dient in de zelfde staat achtergelaten te worden zoals u het gevonden hebt.
Om brandoverslag e.d. te voorkomen dient u tevens minimaal 10 meter uit de zeereep /duin te blijven.
Verder dient u zich te houden aan de hieronder genoemde voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Scheveningen is het bijvoorbeeld weer overal verboden, maar daar kun je bij diverse strandtentjes wel lekker barbecuen.
Ook bij Bloemendaal aan Zee staan grote borden waarop wordt aangegeven wat wél, en wat niet is toegestaan.
BBQ wordt daarop niet verboden.
Honden los laten lopen op het zuidelijke strand is wel verboden, maar daar houden veel baasjes zich niet aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als er politie in de buurt is of als je de boel niet weer netjes achterlaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verschilt per gemeente, maar ik weet wel dat in Zantvoort aan Zee (Noord-Holand) en in Scheveningen (Zuid-Holland) niet toegestaan is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet al tijd
Bronnen: