Wat is een leuk klein, bijzonder restaurant in Amsterdam?

Vanmiddag ben ik in Amsterdam en vanavond ga ikmet mijnvriendin daar lekker uit eten, wie heeft een tip voor eenleuk niet te duur restaurant

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je van indonesisch eten houdt, kan ik je 'de Orient' aanbevelen, van Baerlestraat 21 - schuin tegenover het Concertgebouw, richting Ams-Zuid. Ik zou even reserveren (het is klein...) 020-6734958

Toegevoegd na 15 minuten:
Er schiet me nog ééntje te binnen, als je een carnivoor bent (vlees van de houtskoolgril) : 'De Klos', vlakbij het Leidseplein, richting stad, rechts in de Kerkstraat 41-43.
tel 020-6253730. Met een gezelige bar, om te wachten tot er een tafeltje vrijkomt, als je er, moegewinkeld, binnenloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier is een uitgebreide keuze, wellicht Restaurant Freud, Spaarndammerstraat 424, tel. 020-6885548.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bolhoed, is een klein biologisch vegetarisch restaurantje. Je moet er van houden. op internet kan je er meer info over vinden.
Prinsengracht 62
Asmterdam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super aanrader:
Manzano, dit is een tapas restaurant. Rozengracht 106 (wel bellen voor evt. reserveren)

Verder nog:
-Edel - Postjesweg 1 (www.edelamsterdam.nl)

-Brassersie Vlaming - Prinsengracht 193a (www.eetcafevlaming.nl)

Iets duurder, maar wel heel bijzonder
pasta e basta - Nieuwe Spiegelstraat 8 (www.pastaebasta.nl)
Hier wordt door het personeel tussen de gangen door gezongen. Supergaaf. Wel even bellen of er nog plek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Restaurant Kilimanjaro aan het Rapenburgerplein is klein, gezellig, en apart omdat het Afrikaans eten serveert.
Iets groter, met erg lekker Turks eten is restaurant Kilim aan de Ceintuurbaan. Dat restaurant is ook bekend vanwege de stem van de dochter des huizes, Karsu, die op vrijdag en zaterdag optreedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht voor vandaag te laat, maar een aanrader voor de volgende keer: De Kop van Jut in de Leidsekruisstraat. Lekker klein, oergezellig en heerlijk eten zonder veel poespas. Vooral de huisgemaakte frites is zalig.