Hebben de Mc Donalds in andere Europese landen exclusieve producten net zoals Nederland de Mc Kroket heeft? En zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Ja, er zijn bepaalde producten die specifiek in een bepaalde regio verkocht worden. Voor een volledige lijst, zie bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is ook een mooie lijst met plaatjes: http://www.thetravelalmanac.com/food/mcdonalds/
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ieder land heeft zo zijn eigen ding bij de MCDonalds. Maar natuurlijk is de MC Kroket een echt Nederlands product.
Zo kwam ik in Amerika een dubbele Big Mac tegen, iets dat ik in Nederland ook wou bestellen maar ze hadden alleen een normale Big Mac
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste landen hebben wel een eigen product binnen de McDonalds.
In Noorwegen hebben de ze McLaks (zalm), in Duitsland de McRib.

Ook buiten Europa zijn vele lokale specialiteiten te vinden.
Kijk maar naar de top 10 in deze link:

http://www.toptenz.net/top-10-foreign-mcdonalds-menu-items.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Zo'n lijst was ik ook naar op zoek, + :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou jouw lijst was ook prima, heb hem ook geplust
Duitsland heeft ook nog af en toe de 'nürnburger' een broodje met braadworst :)

Daarnaast bestaat er bijvoorbeeld de mc Arabia, de vegetable mc Curry, de mc rice, de shaka shaka chicken, milkshakes met groene thee smaak, mc pizza, mc spaghetti (ja, echt! in de fillipijnen), in korea hebben ze de mc bingsu (bevroren yoghurt), in belgie kan je Jupiler bij je menu krijgen, Cyprus biedt Carlsberg bier aan bij het menu, Frankrijk heeft de Croque McDo, een soort tosti, in Canada de mc lobster.... en zo is er nog véél meer.

Hier een overzicht: http://en.wikipedia.org/wiki/International_availability_of_McDonald%27s_products