Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden de kippen in McDonald's slachthuizen echt zo ernstig mishandeld? En waarom dan?

Ik zag de video op youtube en het was vreselijk.

Toegevoegd na 9 uur:
Hier is de link van de video:http://youtu.be/552uOgGGRH8

Toegevoegd na 9 uur:
(Kopieer en plak in de zoekbalk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik heb de video niet gezien, maar kippen worden op een zo efficient mogelijke manier geslacht. Veel mensen willen dat liever niet weten omdat het geen prettig gezicht is, en ze toch -goedkoop- kippenvlees willen eten.
Wij moderne, westerse mensen willen vlees graag zien als iets dat in de supermarkt in hygiënische luchtdichte bakjes zit, en niet als een deel van een doodgemaakt beest.
Om een beest snel, goedkoop en efficient dood te maken worden machines gebouwd die dat heel goed, maar mogelijk op dieronwaardige manier doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een slachthuis worden kippen geslacht, en geslacht worden is nooit een leuk gezicht. Maar het dier moet dood voor je het kan eten.
In welk slachthuis je ook komt, het zal nooit een leuk gezicht zijn.

Overigens is dit filmpje waarschijnlijk gemaakt door een grote tegenstander van McDonalds, of vlees in het algemeen. De eerste hit die ik kreeg toen ik de steekwoorden intikte bij google was PETA en dat is een extreme organisatie

Een gruwelijk filmpje maken is niet zo moeilijk, wat dode dieren en wat bloed en een pakkende tekst en je bent klaar.

Maar ik denk dat je een beetje misleid wordt door dit soort filmpjes, een dier moet eerst geslacht worden voor dat het vlees verwerkt kan worden. Ik ga er vanuit dat de kippen die voor McDonalds bedoeld zijn op de zelfde manier geslacht worden als de kip die bij de slager of supermarkt ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor film het is, maar mensen willen zo graag goedkoop vlees, dat de beesten er onder moeten leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, helaas zijn het niet alleen de kippen die slecht behandeld worden. Ook de runderen.
En dan heb ik het nog niet eens over milieu door de gigantische berg afval van al die verpakkingen en goedkoop gemaakte speeltjes die in no time ook weer op de afvalberg liggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat deze kippen niet slechter worden behandeld dat de kippen die in de supermarkt liggen. Ik vrees dat alle dieren die geslacht moeten worden in mijn ogen niet zo goed worden behandeld. Of het nu kippen zijn of andere dieren. Ik heb eens iemand horen zeggen: "als je vlees wilt eten moet je eigenlijk zelf het dier slachten. Dan eten waarschijnlijk nog maar weinig mensen vlees." Je weet gewoon niet wat er gebeurd in een slachthuis, totdat je er zelf gaat kijken.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alle kippen worden zo gruwelijk geslacht.
En als de slachters zich vervelen wordt het zo mogelijk nog erger, maar dit geldt voor alle slachterijen. Als meer mensen dit wisten zou er vast iets aan gedaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom doen mensen er dan niets aan als paar mensen het weten?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding