Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel bomen zouden gespaard blijven als we gewoon bestek gebruiken ipv houten stokjes

Er komen steeds meer sushirestaurants. Waarom nu ze Nederlands markt veroveren ook niet gewoon met bestek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
712

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Weet je wat je verwoest als je Sushi eet?

Kom nou...

als ik in de derde wereld ben, dan zal ik uit solidariteit eten wat zij eten, maar hier in het westen eet ik niet als daaro...

De grootste besparing die ik me kan indenken, dus de grootste bijdrage die je kunt leveren is volgende week jezelf laten euthaniseren... Dan gebruik je geen energie meer, geen stokjes... Dus dat is je maximale bijdrage...

Maar ik geef je gelijk, ze moesten die sushirestaurants verbieden vanwege die stokjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL....
Ha, die Gast11187;

Het soort hou dat wordt gebruikt voor dingen als sushi-stokjes of papier voor drukwerk komt van specifieke produktiebossen. Er gaat dus geen waardevol 'oud hout' door verloren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij dat we geen ivoren stokjes meer gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste stokjes waar je mee eet zijn gemaakt van bamboe...
bamboe is geen boom, maar veel eerder een grassoort... en sommige soorten groeien zo snel dat er eerder een stuk bamboe aangegroeid is dat groot genoeg is voor 20 stokjes dan dat jij ze hebt op gekauwd...
in de tijd dat het bamboehout aangroeit, zorgen de blaadjes van de bamboe voor CO2-zuurstof omzetting en zo is er dus eigenlijk niets aan de hand...

Toegevoegd na 1 minuut:
het vervoer van rijst, nori, shoyu en dergelijke vanuit Japan zou wel eens veel schadelijker voor het milieu kunnen zijn dan het maken van die chopsticks...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer gewoon leuk met stokjes te eten, goed voor je algemene ontwikkeling en niet moeilijk. En er niet meteen van uitgaan dat je eigen vork en mes zo milieuvriendelijk zijn als het Westen bekend staat als de grootste milieuvervuilers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding