Gevolgen van eiwittekort in het voedsel van kleine kinderen:
langzamere groei en ontwikkeling;
mogelijke hersenbeschadiging;
opgezwollen buikjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gebrek heeft bij volwassenen apathie en vertraging van het herstellingsproces bij ziekten en verwondingen tot gevolg.
Bij kinderen zijn dezelfde symptomen waar te nemen, maar dan in ernstiger mate.
Een gering tekort maakt hen in het bijzonder vatbaar voor maag- en darmstoornissen en infecties van de ademhalingswegen. In geval van ernstiger eiwittekort kan er onherstelbare ernstige lichamelijke en geestelijke achteruitgang ontstaan, die zelfs kan uitlopen op de dood.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook zoals hierboven vermeld opgezwollen buikjes,maar ook voeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verminderde weerstand, minder spierkracht, groei achterstand. De laatste twee onststaan bij een ernstig te kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 1/3 deel van het 'niet-waterige gedeelte' van de mens bestaat uit eiwitten. Als je bedenkt dat zo'n beetje alles wat je in de spiegel ziet eiwitten bevat en dat alle erfelijke informatie dmv eiwitten is vastgelegd... En dan heb ik het nog niet eens over hormonen en enzymen!