De koeien van Burger King leven even goed/slecht als de koeien van de mc Donalds. Hieronder een stukje over de koeien van de mc Donalds:

En nu gaat McDonald’s in Groot Brittannië onderzoek doen hoe de flatulentie van koeien in te dammen. De keten gebruikt jaarlijks honderdduizenden koeien voor haar hamburgers en die zijn goed voor een flinke portie broeikasgassen. McDonald’s heeft in Engeland heeft jaarlijks 350.000 koeien nodig voor haar hamburgers. De keten laat een driejarig onderzoek uitvoeren hoe de uitstoot van methaan is terug te dringen. Het onderzoek wordt op 350 boerderijen, van de 16.000 die leverancier zijn van de keten, uitgevoerd, meldt de Engelse krant The Guardian.

De winderigheid van koeien is voor 4 procent verantwoordelijk van de totale uitstoot aan broeikasgassen in het Verenigd Koninkrijk. De gassen die koeien uitstoten zijn 23 keer schadelijker dan CO2. Hoe vervolgens de uitstoot aan broeikasgassen door koeien moet worden terug gedrongen dient het onderzoek ook nog uit te wijzen?

Dieetaanpassingen kunnen de vorming van darmgas doen verminderen. Sommige kruiden helpen hierbij, bijvoorbeeld komijn en curcumine, en sommige soorten zeewier. Koeien die zeewier eten, is letterlijk en figuurlijk groen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee! alles is useless animal abuse voor de smaak van de mens aangezien dit eten niet essentieel is