Is 't echt zo dat je van mcDonald's, junkfood etc puistjes krijgt? Zo ja, hoe?

Ik merk altijd nadat ik naar de mac ben geweest dat ik puistjes begin te krijgen. Maar hoe kan dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Ja en nee. Volgens de richtlijnen die de huisarts hanteert heeft voeding geen invloed op het ontstaan van acne. Ook chocolade en vetten hebben er dus geen invloed op. Niettemin is er recent wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat een zekere overgevoeligheid voor zuivel acne in de hand kan werken. Als jij dus bij je hamburger steeds een milkshake drinkt zou die best wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor je puistjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heb je allergie tegen iets?

groet, Chanel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wslijk vanwege de extra vetten e/o deeltjes toevoegingen waar jij niet tegen kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen bewijzen dat je van junkfood puistjes krijgt. Je zal het wel aan je huid merken als je ongezond eet, maar puistjes worden niet veroorzaakt door eten van McDonald's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet echt zo. Althans, je krijgt niet meer puistjes als je vet eet of chocolade.

op bijgaande site (bron) lees je er meer over:

"Patat en chocola, daar kun je maar beter vanaf blijven !"
Hoewel veel mensen met puistjes ervan overtuigd zijn dat hun klachten verergeren na vet eten (vooral chocola, patat, kaas, pinda's en varkensvlees zijn berucht) is dat medisch gezien klinkklare onzin. Wetenschappers hebben mensen met puistjes een tijdje op een dieet gezet met veel vet eten en wat was het resultaat? Ze kregen er geen pukkel meer door! Er is geen enkele reden om een speciaal dieet te volgen als je last hebt van acne! "

Toegevoegd na 2 minuten:
Het krijgen van puistjes in de puberteit is hormonaal van oorsprong.

In het algemeen zijn puistjes verstoppingen van talgkliertjes. Op bijgaande leerwiki ook tips om ermee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft er niks mee te maken. Je zou het denken, maar puisten krijg je voornamelijk doordat je je huid niet goed reinigt. Met alleen je gezegd wassen en je er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast wel. Na vette kibbeling regelmatig ruim een dag later wel resultaat.

Was altijd al zo: 'Vet eten heeft geen effect. Hoogstens éen of twee puisten extra'.

Ja, die twee zìjn het dan ook.
een jaar geleden