Is het eten in een drie sterren restaurant per definitie ook gezonder dan het eten in een fastfood restaurant?

Gebruiken ze in een driesterren restaurant betere olie/boter of versere groente?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Kimath
13 jaar geleden
dat ligt er aan wat je besteld. In een restaurant hebben ze ook friet op het menu staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Friet is niet per definitie ongezond!
Kimath
13 jaar geleden
Dat is waar, het is meestal het zout en de sausjes erbij die het ongezond maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Weinig mis met patat gesneden uit biologische aardappelen, gebakken in kokosvet en geserveerd met een snufje zeezout en een gezonde saus zonder chemische geur, kleur en smaakstoffen...
jc54
13 jaar geleden
Goed gefrituurde aardappelreepjes zijn ook zónder saus lekker, en niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf waarin ze gefrituurd zijn, jc54.

Het beste antwoord

Absoluut.
Sterrenrestaurant word je zomaar niet. Die gebruiken de beste ingrediënten , zoveel mogelijk vers , veelal een kwaliteit die een gewone sterveling niet kan kopen in een winkel.
Maar of je er sowieso slanker van blijft dan in een fast-food valt te betwijfelen . Lekkerbekken en slank gaan niet zo goed samen.
Ik denk ook niet dat je dagelijks naar een sterrenrestaurant zult gaan eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

in en ***sterrenrestaurant mag je er zeker vanuit gaan dat er verse producten worden gebruikt. of het altijd allemaal gezonder is betwijfel ik, het ligt ook aan de grootte van de porties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in bekende fastfoodketens wordt mega veel aandacht besteed aan de versheid van de producten... De grootte van de porties lijkt me weinig ter zaken doende, maar ik betwijfel net als jij dat het eten in een sterrenrestaurant gezonder zou zijn, dan het eten in een fastfood restaurant.
Niet "per definitie", maar het is wel waarschijnlijk dat vergelijkbare hoeveelheden en soorten voedsel een betere samenstelling hebben in een sterrenrestaurant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je dat ook onderbouwen dan, want `waarschijnlijk`vind ik een vaag begrip...
Kwalitatief beter waarschijnlijk wel, maar gelijk daarmee opgaand de prijs voor het gebodene ook. Ganzenleverpastei eten lijkt mij persoonlijk nou niet direct goed voor je gezondheid, zeker niet als je tijdens het eten daarvan bewust bent van de "productiemethode". Maar hetzelfde kan gezegd worden van het vlees van fastfoodketens. Het gaat denk ik vaak toch vooral om smaak en combinatie, eerder dan om "gezond".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat gaat niet altijd op. Ook een sterren-restaurant heeft gewoon een frituur, en de roomboter wordt ook met regelmaat gebruikt. Maar er wordt wel veel meer diversiteit geserveerd, en veel meer keuze in groenten.
Ik was eens in een restaurant met 1 ster, en daar stond zelfs op dat moment een hamburger op de kaart! Ik heb 'em niet besteld, maar ik ga er dan ook van uit dat het waarschijnlijk niet om een mora-hamburger met een wit broodje gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste is er totaal geen vergelijk te trekken tussen een drie sterren restaurant, (waar er slechts twee van zijn in Nederland, Oud Sluis en de Librije) en een fast food restaurant.
Maar door de verscheidenheid van gerechten die vrijwel zeker met verse ingredienten bereid worden, en de duurdere en exclusieve olieen zal in deze twee restaurants het gebodene voor het grootste deel gezonder zijn, dan in een fastfood restaurant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag er wel van uit gaan, dat je voor het prijsverschil ook kwaliteitsverschil krijgt. Ze hebben die drie mercedessymbolen tenslotte niet voor niets gekregen (verdiend).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga daar niet per definitie van uit, sorry, Wil met een beetje goede wil nog wel aannemen dat het in een sterrenrestaurant met de hygiëne goed gesteld is.
En dat er geen producten in de vriezer liggen die over datum zijn. Maar producten die over datum zijn liggen ook niet in de vriezer van fastfoodketens...
Wel bij particuliere restauranteigenaren die het niet zo nauw nemen met de regels... Ik denk dat het prijsverschil meer te maken heeft met de accomodatie dan dat een sterrenrestaurant gezonder voedels serveert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook wel dat je kwaliteitsverschil krijgt, maar dan in hoe lekker en luxe het voedsel is, volgens mij staat dat voorop en speelt gezondheid een ondergeschikte rol.
nee hoor dat hoeft niet
het lgt eraan wat je besteld
als je frietjes eet worden die in een 3 sterren restaurant net zo goed in vet gebakken als in een gewoon restaurant
en het eten is natuurlijk altijd vers zoals het hoort in elk restaurant