Wat zou er volgens jou allemaal op een website van een restaurant aanwezig moeten zijn?

Ik ben bezig met een aantal restaurantwebsites en zoek naar een aantal dingen die gebruikers fijn vinden om te hebben op de website van een restaurant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Contactgegevens; routebeschrijving voor auto en OV; foto's; sfeerbeschrijving; menukaart (eten en drinken) met prijzen; gegevens over reserveren (wel/niet verplicht / aan te raden); is er een terras; toegankelijkheid voor gehandicapten (terras, binnen, wc's, stoelen, ruimte voor rolstoelen); mogelijkheden voor kinderen (is er een speelhoekje bijvoorbeeld?); info over eventuele extra services als catering, afhalen, bezorgen; extra profileringspunten als biologisch vlees/groente en dergelijke; mogelijkheden om met diëten rekening te houden (glutenvrij? lactosevrij? etc).

Kortom: beschrijf zoveel mogelijk, zodat je het restaurant feitelijk thuis al een beetje kunt bezoeken en kunt kijken of de kaart en de sfeer je aanspreekt, en of je er terecht kunt in geval van 'bijzonderheden'.

(Ik ben zelf bijvoorbeeld erg dik, als ze alleen krappe stoeltjes met leuningen hebben hoef ik er niet heen want dan kan ik gewoon niet lekker zitten - maar zie ik op een foto dat er ook stoelen zonder leuning zijn, dan weet ik dat ik er prima terecht kan wat dat betreft.
Een vriendin van me is moeilijk ter been, en die moet dan weer geen restaurant hebben waar de wc op een verdieping hoger/lager zit. Dat soort dingen terug kunnen vinden op een site is echt ideaal dan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ik zou het persoonlijk fijn vinden om te weten wat je er kan eten. Het lijkt me verder handig om recensies over een restaurant op je website te zetten, want mensen geloven eerder dat het restaurant goed is als anderen mensen dan het restaurant dat zeggen. En de route naar het restaurant met misschien ook google maps en street view lijkt me prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel de straat en het huisnummer willen weten.
13 jaar geleden
menukaart en prijslijst
foto van buiten en foto's van het interieur
routebeschrijving en adresgegevens
gastenboek met recensies
13 jaar geleden
Hoeveel zitplaatsen zijn er?
Is er voldoende parkeerruimte?
Hoe kom ik er met het openbaar vervoer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso heel graag de menukaart (met prijzen). Ik ben zelf een hele moeilijke eter, ik hou bijvoorbeeld niet van kaas en het gros van de sauzen vind ik ook niet lekker. Dus ik wil altijd graag eerst de menukaart zien zodat ik kan kijken of er tenminste één gerecht is wat ik zou lusten. Ik denk dat dat ook handig is voor mensen die met kinderen gaan eten.

Verder natuurlijk het adres, en vooral ook: een beetje mooie opmaak van de site. Wat mooie foto's van de gerechten erbij eventueel.

Recensies op de site vind ik zelf niet zo nodig, die zoek ik wel op op iens o.i.d. Sterker nog, ik vind recensies op de site zelf juist nooit zo betrouwbaar, want als er 20 negatief zijn en 2 positief gaat natuurlijk geen hond die 20 negatieve laten staan.

Toegevoegd na 55 seconden:
En ook of het geschikt is voor grote groepen. En een telefoonnummer voor reserveringen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Een menukaart met prijsinformatie
- Achtergrondinformatie van producten (biologisch, waar gemaakt etc)
- Waar kan ik jullie vinden
- Recensies
- Goede foto's van het restaurant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Ambiance (heldere foto's erbij. Je wilt weten in welke sfeer je terechtkomt, want uit eten gaan betekent vooral: sfeer!)
- menukaart;
- prijzen ook van de drankjes;
- dieet faciliteiten ( vegetariers, suikervrijen, enzovoort) Geef aan wat je aan alternatieven te bieden hebt! (en zorg dat er enige keuze is..)
- De formele/zakelijke gegevens: openingstijden, terrasprijzen, fooien, wel/niet/waar roken;
- Alles wat jou onderscheidt van andere restaurants : GROOT VERMELDEN. Maar het moet dan wel kloppen. Als mensen komen en de werkelijkheid tegen vinden vallen, ben je ze (vrees ik) voor altijd kwijt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal niet herhalen wat al is genoemd waar daar staat veel nuttigs bij.

persoonlijk erger ik me altijd groen en geel als ik dacht een gezellig tentje te hebben opgezocht en er schalt keihard één of andere popzender.

Maar ik kan me voorstellen dat anderen dat juist weer wel waarderen en een restaurant waar het "stil" is saai vinden.

Dus ik zou zeggen, ambiance schetsen EN muziektype en volume waarop dit wordt gedraaid noemen.
13 jaar geleden
openingstijden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adres met route beschrijving.
Dat je bijvoorbeeld zegt van als je van die snelweg af komt vanuit het noorden, dan ga je links en dan rechts. Als je vanuit het zuiden komt, dan ga je rechts en vervolgens links. En zo van alle richtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef ook aan dat je openstaat voor mensen met aparte wensen. Zijn er ook vegetarische schotels? Is er ruimte voor kinderen, kinderstoelen, verschoonruimte. Is er ruimte voor rolstoelen, en kunnen die uberhaupt wel binnen komen? Zijn er speciale arrangementen mogelijk voor feesten of verjaardagen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast al het bovenstaande: is er gelegenheid voor zakelijke etentjes? Voor hoeveel personen dan? Kun je er een buffet laten organiseren? Wat kost dat ongeveer?

Toegevoegd na 40 seconden:
Bereikbaarheid met het openbaar vervoer wordt ook vaak vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Goede foto's op de homepage met eventueel verderop een fotogalerie,
* Zorg voor een goed trefwoord zodat je restaurant bovenaan komt te staan in google,
* Vermeld eventuele acties en/of evenementen,
* Rookvrij en/of rokengedeelte,
* Gastenboek,
* Geef wat recepten van de menukaart weg voor thuis,
* Keuken,bijvoorbeeld:Frans,
* Parkeergelegenheid(Vrij parkeren,of parkeergelegenheid in de buurt),
* Taalslag(voor toeristen e.d.),
* Online boekingen met de mogelijkheid bepaalde wensen in te willigen,bijvoorbeeld een speciaal dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zijn de toiletten? vind ik erg prettig, evenals het humeur van het personeel. Of ze een beetje op de hoogte zijn van de gerechten wat betreft ingrediënten en bereidingswijze. En of reserveren gewenst is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij het menu ook vermelden of er een speciaal maandmenu is of een seizoensgebonden menu, dat vind ik erg prettig om te weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.openingstijden
2.plaats
3.eten-prijs-foto
4.ge kunt ook mensen late stemmen welke dat het lekkerste is

5.decoratie
6.parkeer plaats
7.hoeveel sterren de restaurant heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat al vernoemd is, maar als deze ook kindvriendelijk
is.Dus een speelhoek en ja er kan er ook zomaar eentje staan krijsen.