Wat is een makkelijke maaltijd om te bereiden voor 12 personen? muv pannenkoeken, patat, bami, nasi en soep +brood

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
19.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind pannenkoeken best tijdrovend, al is de handeling op zich wel eenvoudig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter dan een paar quiches bakken. Of pizza laten bezorgen.

Het beste antwoord

Ik denk gezien waar je uit de buurt wil blijven tacos of tortillas misschien een handige optie is.

toch warm, gevarieerd en lekker.

eigenlijk heb je alleen een grote pan gekruid fijn gehakt of kip nodig en alles waar ze de tortillas zelf me mogen bij vullen, leuk, handig en lekker.

voor de rest van de vulling heb je nodig, ijsbergsla fijn gesneden, komkommer en tomaat kunnen ook wat toevoegen, wat verschillende sausjes, salsa maar eigenlijk wil ook je avocado met peper en citroensap prakken tot een saus achtig iets en niet te vergeten een creme fraiche!

Als die dingen zijn makkelijk voor te bereiden en in buffet achtige stijl te presenteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Pasta met ham-creme saus + zalmmoot gestooft in witte wijn (uit de oven) & Rucolo-walnoot salade

Toegevoegd na 4 minuten:
(we hebben dit vorige jaar aan 25 man geserveerd voor een verjaardag, en na een uurtje voorbereiding was het een kwestie van spul in de oven / kokend water dooien)

Toegevoegd na 16 minuten:
dooien = gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boerenkool met worst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stamppotbuffet, 3 of 4 soorten stamppot (boerenkool, zuurkool hutspot bijv) sudderlap, rookworst en speklappen erbij. Pot appelmoes en augurken, smullen maar. Kun je bijna allemaal van te voren klaar maken en even opwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Rietje,
Gekookte mosselen met vers gebakken stokbrood en kruidenboten ,mjammie.

Toegevoegd na 1 uur:
Vers gekookte mossels bedoel ik dan, dus 3 a 4 pannen tegelijk koken met kruiden en groente en een beetje wijn of bier.
Leuk en heel gezellig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt inderdaad jammie, maar dan willen we toch wel verse mosselen neem ik aan en dat word een beetje moeilijk voor twaalf personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist niet moeilijk, 4 pannen tegelijk opzetten, kruiden/peen/ prei meekoken en je zet 4 pannen op tafel waar ze allemaal uit kunnen graaien.
Hardstikke gezellig en snel klaar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vier gas pitten... neen wacht mijn fornuisje heeft 3 pitten, een prachtige grote wokpit en twee kleinere, wat heeft een mens nog meer nodig. Maar dat terzijde, wat ik eigenlijk bedoel is dat een gewoon mens niet vier grote pannen heeft om voldoende mosselen voor een club eters van 12 te verzorgen. Als we de mosselen niet willen laten uitdrogen zetten we ze vers gekookt op tafel en denk ik dat we zeker 6 tot 8 flinke pannen nodig hebben voor de 12 eters, zeker. wat extra lekker is bij mosselen is je eigen zure majoneise maken. wel een geprobeerd.
een paar lekkere koude salades, bv huzarensalade zoiets kan je van tevoren allemaal klaarmaken en als je 3 verschillende soorten doet dan lust iedereen het wel.

ook lekker om er dan wat stokbrood bij te doen
13 jaar geleden
Onbeperkte mogelijkheden. Ik kook vaak voor 50 man of meer en heb daar een middag voor nodig. Turkse gerechten, india's , grieks, nederlands, zeg het maar.
Je kan op www.smulweb.nl erg veel inspiratie opdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spaghetti bolognaise
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wraps; met allemaal verschillende bakjes op tafel; tomaten, sla, mais gehakt, kaas, sausjes of direct in de wrap serveren.
13 jaar geleden
Een stoofpotje van rundvlees, wortel, prei, aardappel, laurierblad, ui is makkelijk te maken en vergt alleen het schillen en snijden en even vlees aanbraden. Dan alles in een grote pan - snelkookpan of grote pan. In de snelkookpan zo'n uur à anderhalf uur laten sudderen (afhankelijk van de hoeveelheid) en in een gewone pan zo'n 3 uur laten sudderen. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Couscous royale. Je bent vooraf wel even bezig met het snijden en koken van de ingrediënten, maar als je bezoek er eenmaal is heb je er nauwelijks omkijken meer naar. Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
recept? ingredienten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bron :-p
tante sidonia, heerlijk.
is een pan vol met mie en zelfgemaakte satesaus ed, echt een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chillie bonen met rijst of aardappeltjes uit de oven met een heerlijke frisse salade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote pan chili con carde... Frisse sla en stukjes brood op tafel, bak ijs na...bus slagroom, klaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lasagna met salade en stokbrood.
lasagna kun je lekker dag van te voren klaarmaken (wordt hij nog lekkerder van ook) in 3-4 schalen.
Op de dag zelf: schaal 1&2 (als dat lukt) 20 minuten in de oven, dan 3&4 ook 20 minuten en 1&2 zolang onder aluminiumfolie. Daarna 1&2 nog even (die zijn al flink warm). Dan serveer je 1&2 en terwijl ze die leegeten kunnenl 3&4 ook nog even bijwarmen

Toegevoegd na 5 minuten:
o ja, en door de verschillende schalen kun je ook nog iets betekenen voor mensen die wel/geen kaas, paprika,vlees willen in hun eten
13 jaar geleden
Leuke antwoorden, maar ik mis de maaltijdsoepen. Heel goed daags tevoren te bereiden, de volgende dag zijn ze vaak nog lekkerder.

En een maaltijdsoep is vaak geen soep, maar een maaltijd, dus ik zelf reken dit niet onder de "soep-met-brood". Hopelijk denk je er net zo over, anders kies gerust een van de andere recepten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Curry natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Lasagne,
* Goulash,
* plaatpizza's met salade,
* Chili con carne,
* hotdogs met zuurkool,
* hartige taarten(Quiches),met salade,
* hachee,
* gado gado met witte rijst en pindasaus,
* ovenschotels,kun je ruim vantevoren maken,
* taco's,zelf vullen aan tafel met sla,komkommer,pittige chilibonen,guacamole,zure room,rulgebakken gehakt en geraspte kaas,
* maaltijdsalades:pasta-,aardappel-,vlees-,vissalade met knapperig stokbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een stamppot buffetje doen. stampot andijvie zuurkool, boerenkool en hutspot. En dan een lekkere hachee maken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goulash met champignons; ( snelle versie)
2 kg. varkensfilet
500 gr. champignons,
250 gr. gerookt spek,
300 gr. sjalotjes of kleine uien,
3-4 el. olie,
zout/ peper
3 el. bloem,
250 ml. droge witte wijn,
250 ml. slagroom,
2 groentebouillonblokjes,
2 tl gedroogde tijm,
100 ml. creme fraiche
Peterselie/verse tijm ter garnering.

Dep het vlees droog, halveer in de lengte en snijd in dunne plakken. Snijd de champignons in dunne plakjes. snijd het spek in blokjes, pel de sjalotjes. (onder water gaat dit makkelijk)

Bak het spek in 1 el. hete olie, neem uit de pan. 2-3 el. olie erin verhitten en het vlees .in porties aanbakken, op smaak kruiden met peper en zout en uit de pan nemen.
Bak de sjalotjes en de champignons ca. 2-3 min. Laat de bloem kort meebakken.Blus alles af met 1¼ l. water, de wijn, en de slagroom.Breng al roerend aan de kook. Roer de bouillon en de tijm erdoor en laat dit nog 5 min. pruttelen.
Roer het spek en vlees erdoor en maak af met de creme fraiche. Breng op smaak met zout en peper.
Strooi er voor het serveren de peterselie en/ of tijm overheen.
Lekker met rijst, pasta of aardappelkroketjes uit de oven of aard. puree. Ook lekker met knapperig boerenbrood.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is op zich weinig bewerkelijk. Je hebt maar 2 pannen nodig. Een grote braadpan met de vleessaus en een grote pan met pasta/ rijst. Ieder schept in een diep bord zijn eigen portie pasta en daarover de vleessaus. Of je schept in de keuken op en iemand haalt de borden op om ze rond te delen. Dit is ideaal als je de tafel niet wilt/kunt dekken. Je kan het nl. zo op schoot eten met een lepel.
amc
13 jaar geleden
Roti massala kip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekkere antipasti. Makkelijk voor te bereiden en erg goed schaalbaar voor meerdere personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boeuf bourguignon.
De dag ervoor maken, op de dag zelf hoef je alleen nog wat stokbrood er bij te snijden of aardappelsalade, of rijst, of gekookte of gebakken aardappelen.