Zo'n oranje, beetje peervormige, hoef je niet te schillen. Je hakt hem gewoon in stukken, (wél even wassen natuurlijk), pitten eruit, en dan koken in bouillon.
Ik heb dit zelf nog niet bij de hand gehad, omdat ik niet zo gek ben op pompoen, maar mijn zusje heeft een recept voor pompoensoep, die ze onlangs voor onze hoogbejaarde vader heeft gemaakt, en ik heb toen 'geholpen'...
Ze ging er daarna met zo'n hakselstaaf doorheen, slagroom en gebakken uitjes erbij, cayenne en kerrie erdoor, en het was een fraaie, lobbige soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad oranje pompoenen die je met schil en al knt eten, maar dat geldt niet voor alle soorten. Altijd even nakijken om zeker van te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zie je/weet je dat je de schil er niet bij kan eten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je alle pompoen-schillen wel kan eten. Ik doe het zelf immers wel, met alle soorten, en sommige schillen zijn iets steviger.

Andere antwoorden (4)

Eerst de pompoen doormidden snijden en de zaden eruit scheppen. Dan verder snijden in parten. Van die parten kun je dan gemakkelijk de schil afsnijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord vind ik +
met een mes...

door de midden snijden en dan net als dat je bij een meloen de schil verwijderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snij de pompoen in stukjes, dan de schilletjes er af halen

Toegevoegd na 8 minuten:
aleen voor kleine pompoenen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de bron. :)
Volgens door mij verkregen info op het Internet: Met een dunschiller. Hoe simpel kan 't zijn.....