Hoe "schil" ik een pompoen het makkelijkst?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo'n oranje, beetje peervormige, hoef je niet te schillen. Je hakt hem gewoon in stukken, (wél even wassen natuurlijk), pitten eruit, en dan koken in bouillon. Ik heb dit zelf nog niet bij de hand gehad, omdat ik niet zo gek ben op pompoen, maar mijn zusje heeft een recept voor pompoensoep, die ze onlangs voor onze hoogbejaarde vader heeft gemaakt, en ik heb toen 'geholpen'... Ze ging er daarna met zo'n hakselstaaf doorheen, slagroom en gebakken uitjes erbij, cayenne en kerrie erdoor, en het was een fraaie, lobbige soep.

Eerst de pompoen doormidden snijden en de zaden eruit scheppen. Dan verder snijden in parten. Van die parten kun je dan gemakkelijk de schil afsnijden.

met een mes... door de midden snijden en dan net als dat je bij een meloen de schil verwijderd

snij de pompoen in stukjes, dan de schilletjes er af halen Toegevoegd na 8 minuten: aleen voor kleine pompoenen

Bronnen:
mijn moeder

Volgens door mij verkregen info op het Internet: Met een dunschiller. Hoe simpel kan 't zijn.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100