zoek een recept met tuibonen niet met ham

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook de tuinbonen.
Giet ze af.
Doe er geen ham bij.
Klaar.

Het beste antwoord

Penne,tuinboontjes & Pecorino gratin.
Ingrediënten voor 4 personen
* 250 gram mascarpone
* scheut melk
* 2 scharreleieren
* 2 eetlepels gehakte verse bieslook
* 2 eetlepels gehakte verse basilicum
* 25 gram geraspte verse Parmezaanse kaas
* 75 gram geraspte Pecorino(kaas)
* zout
* versgemalen zwarte peper
* 350 gram beetgaar gekookte penne(pastasoort)
* 750 gram (het liefst verse,anders diepvries) tuinboontjes,zacht gekookt
* beetje boter of olie.

ook nodig:Grill - kom - ovenschaal

1) Verwarm de grill voor op een medium stand,vet de ovenschaal licht in met wat boter of olie.
2) Klop de mascarpone met een scheut melk tot een romige massa in de kom,voeg de eieren,bieslook en basilicum toe en klop deze er goed doorheen.Schep de Parmezaan en de Pecorino erdoor,maar hou van elk een handvol achter.Breng op smaak met versgemalen zwarte peper en wat zout.
3) Schep er nu de penne en de tuinboontjes door tot alles goed met elkaar vermengd is en schep alles in de ovenschaal.
4) Verdeel de achtergehouden Parmezaan en Pecorino over de het penne-tuinboontjesmengsel en zet de schotel gedurende 6-7 minuten onder de voorverwarmde grill,of tot de kaas begint te bubbelen en goudbruin kleurt,
Dien direct op.
Lekker met een rucola salade met tomaatjes en sjalot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tuinbonen kan je goed combineren met bloemkool, en gebakken spekjes met aardappelen.
of met broccoli en tuinbonen met gehakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt op smulweb.nl de zoekterm "tuinbonen" ingeven en er komen veel recepten tevoorschijn, ook zonder ham.
Super makkelijke site. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhit wat olie in een braadpan en fruit hierin een gesnipperde ui tot hij goudbruin is. Voeg hierbij blokjes bacon, tuinbonen, zout en paprikapoeder naar smaak en
3 dl. vleesbouillon (tablet). deksel op de pan en alles ca. 15 min. koken op laag vuur tot de bonen gaar zijn.
Meng 1½ theel. maizena met een beetje koud water tot een papje en roer dit er goed doorheen. Breng weer aan de kook en laat zo`n 2 min. zacht koken. Strooi er gehakte peterselie over en serveer meteen.
In plaats van bacon kun je ook rauwe ham of ontbijtspek gebruiken.
amc