Ik zoek een bruikbaar recept voor het nagerecht 'bubur ketan hitam'

Wij zijn net terug van Bali en hebben genoten van dit nagerecht, maar ik vind op het net geen bruikbaar recept. Ik wil wel een recept met vruchten erin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Ingrediënten:
1) ca. 250 gr ketanrijst (zwarte rijst),
2) 1 pandanblad of enkele druppels pandan-essence,
3) 3 schijven Goela Djawa (Javaanse suiker),
4) 1 blik kokosmelk (400 ml),
5) snuf zout,
6) wat aardappelzetmeel.

Was de rijst en doe deze in een grote pan met veel water,breng aan de kook.
Wanneer de rijst kookt het pandanblad (of een paar druppels pandan-essence) en de goela djawa toevoegen,regelmatig een keer doorroeren.
Laat de rijst ca. 1 tot 1.5 uur garen op een laag pitje.

Maak in de tussentijd de saus.Doe de kokosmelk in een kleine pan en verwarm deze,zachtjes kloppend met een garde,op een laag vuur tot deze gaat koken.
Voeg een snufje zout toe en dik de saus wat in met een beetje aardappelzetmeel.

Serveer de rijst in schaaltjes,schenk de saus om de rijst en bestrooi eventueel nog met wat versgeraspte of gedroogde kokos.

Je kunt er ook nog wat gebakken vers fruit bijgeven zoals verse ananas en/of banaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tanx, gaattut volgende week klaarmaken.

Andere antwoorden (1)

Ik heb er een gevonden waarin in ieder geval vruchten worden gebruikt, misschien dat dat wat is:
http://www.cuisine.com.au/recipe/Sweet-black-rice-pudding