zou graag willen weten hoe je t beslagje maakt voor pasteitjes. Ik bedoel de antilliaanse pasteitje die meestal gevuld worden met tonijn of gehakt.En

moeten ze in de oven of in de pan met olie gebakken worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, juist

Het beste antwoord

Die kun je heel makkelijk van Quiche deeg maken.

Dan cirkels uit halen met een glas. Vulling erin en dichtvouwen. Vervolgens in de olie bakken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of als je het helemaal zelf wilt maken:

1 kg tarwebloem
250 gr. Margarine
beetje zout
schepje suiker
± 4 dl. lauw water
sla-olie

Doe alles in een ruime kom en kneed het tot een stevige bal. Laat het deeg een paar uur rusten. Maak er vervolgens 25 tot 40 ballen van. Rol elke bal met een deegrol uit tot een mooi rond plakje. Neem een plakje in de hand en vul ze met het mengsel. Sluit de plakjes zodat er een half maantje ontstaat. Vorm met de duim een randje of druk zo met een vork goed aan tot er een kartelrandje ontstaat. Frituur de pasteitjes in hete sla-olie en dien ze op met een beetje chilisaus