Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je salade (tomaat-mozarella-basilicum) al avond van tevoren klaarmaken?

Ik wil deze salade morgen meenemen voor de lunch, maar vraag me af of het tegen die tijd nog smakelijk zal zijn.
Hoe kan ik dat het best aanpakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
19.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen. Gesneden tomaten worden binnen de kortste keren "een natte kledderzooi" als ik mij even onparlementair mag uitdrukken. Je mozzarella verkleurd en ziet er dan ook nog eens niet uit.
Als je deze salade echt lekker wilt eten zou ik zeggen: Alles apart en ongesneden in "tupperware-achtige" bakjes mee met een snijplankje en een scherp mesje. Het is ff werk voor je het kunt opprikken (ook een vorkje mee- grijns) maar dan heb je ook wat. Wat je wel al van te voren bij elkaar kan doen is de dressing. Gewoon olie en (balsamico-)azijn, peper en zout samen in een klein flesje of bakje. Eventueel ook een klein beetje knoflook erdoor. Donkerbruin broodje bij deze salade vind ik persoonlijk heel erg "yummie" om het een volwaardige lunch te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoiets kun je beter niet vantevoren klaarmaken, omdat de sla verlept, de tomaten slap worden en alles een vies en nat zootje wordt.

Toegevoegd na 50 seconden:
Je zou wel de ingrediënten apart verpakt kunnen meenemen en op je werk er iets lekkers van maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozzarella kun je van tevoren in plakjes snijden en verkleurt niet als je die in het vocht uit de oorspronkelijke verpakking bewaart. Slimste is kleine snoeptomaatjes te gebruiken, hoef je niet te snijden! Maar ws. ben ik al te laat. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit kan. Verpak het wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tomaten zullen veel vocht verliezen.

Als alternatief zou ik het met zongedroogde tomaten doen in plaats van verse.. Smaakt ook lekker, maar nogal wat krachtiger..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding